دست های پشت پرده ای در صنعت خودروسازی ایران وجود دارد | اسپادانا خبر
 
 
جمعه، 10 فروردين 1403 - 14:29

دست های پشت پرده ای در صنعت خودروسازی ایران وجود دارد

شماره: 17300
Aa Aa

پرونده ترور سردار سلیمانی را رها نخواهیم کرد| بسیاری از مفاسد بنیان خانواده ها را هدف قرار داده اند و مبارزه با فساد صرفا مسائل اقتصادی نیست.

منتظری، دادستان کل ایران عنوان کرد؛
دست های پشت پرده ای در صنعت خودروسازی ایران وجود دارد

منتظری، دادستان کل ایران در خصوص کیفیت خودروهای این کشور و تصادفات جاده ای گفت:

بر اساس وظیفه دستگاه قضایی و صیانت از حقوق عامه به این موضوع توجه داشته و از باب نظارت بر این مسئله اقدامات خود را دنبال خواهیم کرد.

به گزارش اسپادانا خبر و به نقل از ایسنا، وی اظهار کرد:

دست های پشت پرده ای در صنعت خودروسازی کشور وجود دارد که مانع ارتقاء وضعیت خودروسازی کشور می‌شود. متأسفانه در گذشته شاهد کم کاری هایی در این زمینه بوده ایم که ان شاءالله با قول هایی که دولت محترم در این خصوص داده است شاهد افزایش کیفیت خودروها باشیم.

وی ادامه داد:

موضوع حقوق عامه و رسیدگی به آن یک کار زمانبر است و با یک روز و یک سال به نتیجه دلخواه نخواهد رسید لذا معتقدیم نباید در این حوزه در مردم توقعات غیرمنطقی ایجاد کرد بلکه باید بر اساس ابزارها و امکانات و داشته های موجود به دنبال صیانت از حقوق عامه بود. اکنون برای ما مهم این است که در راستای صیانت از حقوق عامه اقدامات خود را با تعیین اولویت‌ها به پیش ببریم البته این را هم باید دانست که اولویت هر استان با استان و منطقه دیگر متفاوت است. مسئله آلودگی هوا موضوعی است که رسیدگی به آن یک فرایند طولانی دارد و دستگاه های مختلف و حتی خود مردم در حل آن دخیل هستند. در این رابطه همه باید دست به دست هم دهند و یک مدیریت متمرکز در دولت وجود داشته باشد تا این حق مردم ایفاد گردد.

او در ادامه در رابطه با اقدامات دستگاه قضایی در امر مبارزه با فساد هم عنوان کرد:

باید این مطلب در بین مردم تبیین گردد که منظور از مبارزه با فساد فقط مفاسد اقتصادی نیست بلکه رسانه ها باید کمک کنند تا آگاه‌سازی شود که باید با مفاسد اجتماعی و فرهنگی و ... هم برخورد گردد. بسیاری از مفاسد هستند که بنیان خانواده ها را هدف قرار داده و لازم است این مسئله تبیین شود که مبارزه با فساد صرفا مسائل اقتصادی نیست.

وی در خصوص آخرین وضعیت پرونده ترور شهید حاج قاسم سلیمانی هم گفت:

درخت نظام جمهوری اسلامی ایران همانند صدر اسلام نیازمند آبیاری است تا حیات آن ادامه داشته باشد. همانگونه که در سال ۶۰ هجری حضرت اباعبدالله علیه السلام با خون خود درخت اسلام را آبیاری نمود نظام جمهوری اسلامی ما هم نیازمند جانفشانی هایی است که این نظام با قوت بتواند به سمت رشد و شکوفایی حرکت کند. رسیدگی به پرونده ترور این شهید بزرگوار امری است چند وجهی. هم دولت عراق، هم دولت ایران و هم دول استکبار در آن مؤثر هستند. خوشبختانه دولت عراق در زمینه رسیدگی به این پرونده قدم هایی برداشته است اما پیشرفت در آن در حد انتظار ما نیست. البته با اطمینان عرض میکنم که ما رسیدگی و به سرانجام رسیدن این پرونده را رها نخواهیم کرد و حتی اگر سالها زمان ببرد آنرا به نتیجه خواهیم رساند تا عاملان ترور شهید عزیزمان به سزای اعمال خود برسند؛ لذا چون این پرونده ابعاد بین المللی دارد روند رسیدگی به آن زمانبر است.

نسخه PDF نسخه چاپی ارسال به دوستان