بابک زنجانی در صورت استرداد وجوه اعدام نمی شود | اسپادانا خبر
 
 
پنجشنبه، 30 فروردين 1403 - 23:59

بابک زنجانی در صورت استرداد وجوه اعدام نمی شود

شماره: 6809
Aa Aa

دادستان تهران می گوید: در حکم وی آمده اگر او وجوه را مسترد کند می‌تواند مشمول عفو شود؛ نجات جان زنجانی دست خود او است.

به مردم توصیه می کنیم طلا و پولهای شان را به بانک ها بسپارند؛
بابک زنجانی در صورت استرداد وجوه اعدام نمی شود

به گزارش اسپادانا خبر، عباس جعفری دولت آبادی دادستان تهران در برنامه پارکشهر در پاسخ به اینکه اگر بابک زنجانی بدهی خود را پرداخت کند عفو می‌شود؟ گفت: اولا در حکم وی آمده اگر او وجوه را مسترد کند می‌تواند مشمول ماده ۱۱۴ قانون مجازات (مشمول عفو) شود؛ بنابراین

تشکیل پرونده بابک زنجانی در اولین بار برای پرداخت وجوه دولت تشکیل شد و ما بار‌ها گفته‌ایم اگر او پول‌ها را بدهد می‌تواند از این ماده قانونی استفاده کند.

جعفری دولت آبادی با بیان اینکه او باید اموال را پرداخت کند ادامه داد: امروز نجات جان آقای زنجانی دست خود او است و اموال را باید مسترد کند.

دادستان تهران در پاسخ به اینکه آیا وکلا برای مسترد شدن بدهی کار خاصی کرده‌اند؟ توضیح داد: وکلا مدعی هستند اما هنوز کار عملی نشده البته حکم مهم و قطعی هم در درجه اول وجود دارد که بدون پرداخت مال کمکی نخواهد شد.

دادستان تهران در پاسخ به سوالی مبنی بر اینکه با توجه به افزایش سرقت طلا و پول نقد چرا دادستانی با آگهی‎های فلزیاب برخورد نمی‌کند اظهار کرد: در مصاحبه‎های اخیر بارها گفته‌ایم که مردم نباید پول نقد و دلار را در خانه‎هایشان نگهداری کنند. اخیرا در یکی از مناطق ۲۵ میلیارد تومان

به سرقت رفته بود که پلیس بلافاصله متهم را دستگیر کرد..

وی ادامه داد: به مردم توصیه می کنیم حرف دادستان شهر را بپذیرند و طلا و پولهایشان را به بانک ها بسپارند چرا که در صورت سرقت، ردیابی این وجوه مشکل است.

جعفری دولت آبادی اضافه کرد: ما نباید اجازه دهیم سرقت توسعه پیدا کند اما یکی از ارکان مبارزه با سرقت مربوط به بحث پیشگیری است که باید مورد توجه قرار گیرد.

دادستان تهران خاطرنشان کرد: مردم اگر می بینند در مورد اقلام و کالاهای اساسی در جایی خارج از شبکه رانت و فسادی وجود دارد به ما اطلاع رسانی کنند؛ دوستان ما به منظور پیگیری حتما ورود خواهند کرد.

برچسب ها: 
نسخه PDF نسخه چاپی ارسال به دوستان