دولت روی تردمیل می‌دود اما مسافتی طی نمی‌شود | اسپادانا خبر
 
 
دوشنبه، 10 ارديبهشت 1403 - 15:44

دولت روی تردمیل می‌دود اما مسافتی طی نمی‌شود

شماره: 19002
Aa Aa

او با بیان این که تک تک نمایندگان هر روز با انتقاد و پرخاش مردم روبرو هستند از ابراهیم رئیسی خواسته تولید را فعال و جوان افسرده را مشغول کار کند.

ذوالنوری، عضو کمیسیون امنیت مجلس شورای اسلامی؛
 دولت روی تردمیل می‌دود اما مسافتی طی نمی‌شود

مجتبی ذوالنوری، عضو کمیسیون امنیت مجلس شورای اسلامی در صحن علنی و در نطق میان دستور خود گفت:

طرح رتبه بندی معلمان نیمه کاره است و با وجود گذشت ۵ ماه از سال هنوز هم تکلیف حقوق بازنشستگان مشخص نیست.

به گزارش اسپادانا خبر، او ادامه داد:

جراحی اقتصادی و حذف ارز ۴۲۰۰ تومانی در نهاده‌های دامی جای تشکر دارد و امری ضروری است اما مجلس نقش خودش را در کنترل دولت برای اینکه به کمر‌های خمیده مردم فشار وارد نشود ایفا نکرد. مجلس چه نقشی در این رابطه ایفا کرده است؟

او خطاب به رئیس و هیئت رئیسه مجلس گفت:

اگر پای صحبت تک تک نمایندگان بنشینید جز اندکی شاید رضایت وجدانی از حضورشان در مجلس نداشته باشند زیرا نقشی از مجلس در حل مشکلات عمیق جامعه نمی‌بییند و هر روز در حوزه انتخابیه با انتقاد و پرخاش مردم روبرو هستند اما تاثیری در حل مشکلات آن‌ها در کارشان نمی‌بینند. امروز کدام برنامه و طرح مشترک بین مجلس و دولت به عنوان میثاق مشترک وجود دارد که ما بر اساس آن مطالبه گری و مشکلات مردم را پیگیری کنیم؟

نماینده قم ادامه داد:

گناه تک تک نمایندگان چیست؟ آیا شرکت رئیس مجلس در شورای عالی هماهنگی اموراقتصادی به معنای تعامل مجلس و دولت است؟ امروز کدام برنامه‌ای که در این شورا مطرح می‌شود با نمایندگان ملت به اشتراک گذاشته و در مورد آن‌ها همفکری و هماهنگی می‌شود و گزارش کدام موضوع از آنجا به مجلس می‌رسد؟ ما چه نقشی در حل مشکلات مردم داریم؟ آیا این مشکلات راه برون رفت دارد یا خیر و اگر دارد چه همفکری و هماهنگی بین مجلس و دولت وجود دارد؟ چه کسی باید این زمینه را فراهم کند؟

ذوالنوری خطاب به رئیس جمهور ایران نیز گفت:

تحرک، روحیه انقلابی و منش شما موجب تشکر است اما امروز حرکت دولت مانند حرکت کسی است که روی تردمیل می‌دود و مسافتی طی نمی‌شود. امروز نقطه (الف) و (ب) شما کجاست که ارزیابی کنیم پیشرفتی در امور اتفاق افتاده یا خیر؟ آقای رئیس جمهور! یک چهارم فرصت خدمت شما گذشت آیا یک چهارم اهدافی که باید طی کنید وصول شده است و به آن رسیده اید؟ فرصت‌ها مانند ابر می‌گذرد. امروز کیست که نداند فساد سیستمی بانکی و قاچاق کمر اقتصاد کشور را شکسته است؟ کدام قرارگاه شما برای رفع این مشکلات فعال هستند؟ آقای رئیس جمهور تولید را فعال و جوان افسرده را مشغول کار کنید. جوان درآمد مکفی داشته باشد مشکل ازدواج و فرزندآوری و جمعیت حل می‌شود.

نسخه PDF نسخه چاپی ارسال به دوستان