دوچرخه سواری زنان در اصفهان ممنوع شد | اسپادانا خبر
 
 
پنجشنبه، 9 فروردين 1403 - 23:42

دوچرخه سواری زنان در اصفهان ممنوع شد

شماره: 7593
Aa Aa

در دستور دادستانی تاکید شده نیروی انتظامی، مدارک شناسایی بانوان دوچرخه سوار را جلب و یا دوچرخه آنان را توقیف و به پارگینگ منتقل کند.

با ابلاغ دستور دادستانی اصفهان؛
دوچرخه سواری زنان در اصفهان ممنوع شد

با ابلاغ دستور دادستانی اصفهان از این پس نیروی انتظامی موظف است جلوی زنان دوچرخه سوار را بگیرد و دوچرخه آنها را به پارکینگ انتقال دهد.

به گزارش اسپادانا خبر و به نقل از رویداد 24،  با آغاز سال جدید رسانه‌های اصولگرا به شدت به شهردار اصلاح طلب اصفهان حمله کردند و معتقد بودند عملکرد او بر خلاف میل قشر مذهبی اصفهان است. این تلاش‌ها تا جایی ادامه یافت که مهدوی امام جمعه اصفهان در خطبه‌های نماز جمعه، نقد تندی را متوجه مسئولان شهری اصفهان کند.

مهدوی در خطبه‌های نماز جمعه گفته بود «شهردار اصفهان به بنده قول دادند که جلوی مفاسد را بگیرند و بنده نیز بر همین مبنا سکوت کردم اما در حال حاضر افرادی از این سکوت ما سوءاستفاده می‌کنند و در ایام نوروز، عده‌ای شادی مردم را به گناه آلوده کردند. مدیریت چهارباغ در جشن‌های خود، با برگزاری کنسرت و موسیقی خیابانی و ... شادی مردم را به گناه آلوده کردند... دوچرخه‌سواری بانوان در چهارباغ ترویج می‌شود و تقاضای مردم از شهرداری و دادستان محترم این است که با این مسائل برخورد کنند.»

بعد از این خطبه‌ها، برخورد با زنان دوچرخه سوار در اصفهان شدت گرفته است. البته گفته می‌شود برخورد با دوچرخه سواری بانوان مربوط به جلسه شورای امر به معروف و نهی منکر استان است که در تاریخ ده بهمن ۹۷ تشکیل شده بود.

قوه قضائیه در اصفهان دستور داده که با دوچرخه سواری بانوان برخورد جدی صورت بگیرد. در دستور دادستانی که خطاب به نیروی انتظامی و شهرداری اصفهان است تاکید شده که نیروی انتظامی، بانوان دوچرخه سوار را متوقف و مدارک شناسایی آنان را جلب کند و در صورتی که مدرک شناسایی نداشته باشند، دوچرخه آنان توقیف و به پارگینگ منتقل شود!

پیش از این حجت الاسلام سید یوسف طباطبایی نژاد، امام جمعه نیز از مخالفت با دوچرخه سواری زنان در اصفهان سخن گفته بود: «دوچرخه سواری بانوان در گوشه و کنار شهر نیز از جمله موارد ناامنی در جامعه است.» این در حالی است که دوچرخه سواری بانوان منع شرعی و قانونی ندارد. در قوه قضائیه نیز، نظریه مشورتی اداره حقوقی قوه قضاییه به شماره ۷/۵۱۵۲ - مورخه ۷۹/۶/۵ دوچرخه سواری زنان در خیایان‌ها را جرم تلقی نمی‌کند. طبیعی است که در قوانین کشوری نیز مجازاتی برای دوچرخه سواری زنان پیش بینی نشده است.

 

نسخه PDF نسخه چاپی ارسال به دوستان