نظارت بر رعایت حجاب در خودرو را متوقف کنید | اسپادانا خبر
 
 
جمعه، 10 فروردين 1403 - 13:45

نظارت بر رعایت حجاب در خودرو را متوقف کنید

شماره: 12930
Aa Aa

امضا کنندگان این کارزار یادآور شده‌اند که در مواردی مانند حجاب کار فرهنگی بسیار بیشتر از امور قهری منجر به نتیجه خواهد شد.

امضای هزاران نفر در کمپین سایت کارزار؛
نظارت بر رعایت حجاب در خودرو را متوقف کنید

کمپینی در سایت کارزار راه‌اندازی شده است که از رئیس مجلس شورای اسلامی می‌خواهد طرح نظارت بر رعایت حجاب در خودرو در ایران را متوقف کند.

به گزارش اسپادانا خبر، در بیانیه این کمپین که تاکنون بیش از ۸ هزار و ۵۰۰ نفر آن را امضا کرده‌اند آمده است:

«در سال گذشته طرحی به منظور نظارت بر رعایت حجاب سرنشینان خودرو اجرایی شد که متاسفانه به دلیل سوء‌استفاده برخی از شهروندان، موجب شکل‌گیری بی‌اعتمادی عمومی نسبت به سایر شهروندان شد. همچنین احضار پیامکی موجب می‌شود تا روزانه افراد بسیاری به مرکز مراجعه کنند که این تجمع در شرایط کنونی همه‌گیری کرونا می‌تواند انتقال ویروس را گسترش دهد.»

امضا کنندگان این کارزار یادآور شده‌اند که در مواردی مانند حجاب «کار فرهنگی بسیار بیشتر از امور قهری منجر به نتیجه خواهد شد و روند فعلی به هیچ عنوان به مقصود نخواهد رسید» و بر همین اساس از رئیس مجلس خواسته‌اند برای توقف این طرح اقدام کند.

این کارزار همچنان در حال جمع‌آوری امضا است.

در یک سال گذشته بارها سامانه‌ی ناظری که کشف حجاب در خودرو را ثبت می‌کند دچار ایراد فنی شده و پیامک‌های کشف حجاب در خودرو به یکباره برای تعداد زیادی از مردم ارسال شده است. این موضوع باعث مشکلاتی برای مردم و تجمع آنها در مراکز پلیس شده است. خطا در ثبت انسانی این گزارش‌ها هم بارها باعث شده پیامک‌های کشف حجاب برای افرادی ارسال شود که در تاریخ و مکان ثبت شده در پیامک حضور نداشتند و یا حتی از خودرویشان استفاده نمی‌‌کنند. دریافت این پیامک‌ها و مراجعه به پلیس باعث اختلافات خانوادگی و سردرگمی شهروندان شده است و در شرایط کنونی شیوع کرونا می‌تواند تهدیدی برای سلامت عمومی جامعه باشد.

 

منبع| انصاف نیوز

 

نسخه PDF نسخه چاپی ارسال به دوستان