دوشنبه، 6 تير 1401 - 0:55

رسانه ملی هیچ هزینه ای برای دفاع از انقلاب نکرده است

شماره: 18357
Aa Aa

او گفته از انقلاب تا کنون پیشرفت داشته ایم و حرکت کلی جامعه و انقلاب به سمت پیشرفت است ولی رسانه مدافع انقلاب نداریم.

آیت الله اراکی، عضو مجلس خبرگان رهبری؛
رسانه ملی هیچ هزینه ای برای دفاع از انقلاب نکرده است

آیت الله اراکی، عضو مجلس خبرگان رهبری در پانزدهمین مجمع عمومی سراسری جامعه اسلامی‌مهندسین گفت:

در هر دولت و دوره‌ای از انقلاب تا کنون پیشرفت داشته ایم و حرکت کلی جامعه و انقلاب به سمت پیشرفت است ولی رسانه مدافع انقلاب نداریم حتی رسانه ملی، هیچ هزینه ای برای دفاع از انقلاب نکرده است.

به گزارش اسپادانا خبر و به نقل از ایلنا، او گفت:

حکومت اسلامی که به معنای حاکمیت اسلامی است مبتنی بر دوپایه مشروعیت و قدرت است. عدالت یا مشروعیت در نظام اسلامی از اراده خداوند و از اذن الهی برخواسته است زیرا حاکمیت در نگاه اسلام مخصوص خدای متعال است. هر حاکمیتی در هر نظامی باید از یک نقطه شروع شود و آن نقطه حق ذاتی حاکمیت است‌. نگاه ما در مکتب اسلامی به خدای متعال با بینش مسیحیت معاصر و غربی‌ها متفاوت است. ما خداوند را تنها به عنوان آفریننده نمی شناسیم زیرا براساس این نگاه نقش خدای متعال بعد از آفرینش جهان هستی به پایان می‌رسد. در همین بحث آفرینندگی خداوند متعال اختلاف هایی بین ما و آنها وجود دارد. در قرآن تاکید شده است که خدا صرفا آفریننده نیست خداوند هستی بخش و مدیر است و امر و فرمان تنها از اوست. اساسا ویژگی ربوبیت الهی، ویژگی حاکمیت و فرمانروایی و صاحب فرمان بودن است و این صاحب فرمان، صاحب فرمان قدوس است. منشا مالکیت، آفرینندگی است که در اقتصاد و سیاست هر دو یک منشا دارند. ما در نگاه شیعی می گوییم که امام از سوی خداوند باید اجازه امامت داشته باشد.

وی ادامه داد:

مشروعیت در نظام اسلامی باید از سوی خدا به یک انسان داده شود تا فرمانروایی او مستند بر حق باشد‌. در قرآن عامل قدرت، اجتماع اراده ها است در حاکمیت اسلامی اراده مردم نقش ایجاد حاکمیت دارد زیرا نقش مردم نقش فاعل نه نقش قابل است.

اراکی گفت:

میثاق اطاعت به تنهایی کافی نیست، به میثاق نصرت در قرآن بسیار تاکید شده است. عناصر پیروزی در یک جامعه در زندگی دنیایی وفای به این دو میثاق است. متشکل کردن قوا و اراده مردمی در جهت اهداف حاکمیت و یا در جهت اهداف تشکیلات است. تشکیلات می تواند هم عنصر اطاعت را تامین کند هم نصرت از فرمانروایی را تامین می‌کند تا اراده ها حول یک فرمان و مدیریت تجمیع شوند.

نسخه PDF نسخه چاپی ارسال به دوستان