رمز فائق آمدن بر مشکلات تبعیت از رهبری است | اسپادانا خبر
 
 
پنجشنبه، 6 ارديبهشت 1403 - 16:06

رمز فائق آمدن بر مشکلات تبعیت از رهبری است

شماره: 16094
Aa Aa

او گفته در حوادث پنجم آذر در شهر اصفهان معترضان با پشتیبانی معاندان و سلطنت‌طلب‌ها و کسانی که به هیچ عنوان دلسوز مردم نیستند وارد میدان شدند.

حسین اشتری، فرمانده کل انتظامی ایران؛
رمز فائق آمدن بر مشکلات تبعیت از رهبری است

حسین اشتری، فرمانده کل انتظامی ایران در یادواره شهدای امنیت در گلستان شهدای اصفهان گفت:

امروز آمران به معروف و ناهیان از منکر یک وظیفه الهی و فراموش شده را انجام می دهند و همه مسئولان باید از آنها  حمایت کنند.

به گزارش اسپادانا خبر، وی اظهار داشت:

این افراد به مسئولان و کسانی که متولی برخورد با ناهنجاری ها و آسیب های اجتماعی هستند کمک می کنند و در حوزه های مختلفی از جمله فرهنگی، فضای مجازی، اخلاقی، اقتصادی و سیاسی هم فعال هستند. این گونه نیست که امر به معروف فقط در یک موضوع فرهنگی صورت گیرد بلکه در موضوعات مختلف انجام می شود و باید این وظیفه گسترش پیدا کند و ما هم وظیفه داریم که از آنها حمایت کنیم. امروز کشور ما از نظر امنیت در شرایط بهتری قرار دارد و همه ما بدهکار شهدای راه امنیت کشور هستیم و باید قدردان آنها باشیم.

اشتری اضافه کرد:

در روزهای ابتدایی انقلاب تلاش های زیادی کردند تا انقلاب را از بین ببرند و در سال های اخیر هم با ایجاد فتنه ها و آشوب ها خواستند به این انقلاب ضربه بزنند اما با هوشیاری و درایت رهبر معظم انقلاب و جانفشانی شهدای امنیت کاری از پیش نبردند.

وی با اشاره به حوادث پنجم آذر در شهر اصفهان اظهار کرد:

لازم است از مردم شهید پرور و ولایتمدار اصفهان که  همیشه در صحنه بوده و با هوشیاری خود دشمن را در این حوادث ناکام گذاشتند تقدیر و تشکر شود. تجمع کشاورزان در وهله اول یک موضوع صنفی بود که مسئولان باید به مطالبات کشاورزان عزیز رسیدگی کنند اما در ادامه کسانی که آرامش مردم را نمی توانستند ببینند و از سوی معاندان و سلطنت‌طلب‌ها و کسانی که به هیچ عنوان دلسوز مردم نیستند پشتیبانی و وارد میدان شدند و این مساله را بهانه‌ای کردند تا در امنیت این شهر خدشه وارد کنند. مردم اصفهان راه صحیح را تشخیص دادند و مسیر خود را از آنان جدا کردند و با هوشیاری خود نقشه دشمن را نقش بر آب کردند.

او لا اشاره به حضور مردم اصفهان در نماز باران گفت:

از همه مردم شریف استان و شهر اصفهان جای تقدیر دارد که با هوشیاری در صحنه حضور یافتند و مجدد به دنیا پیام دادند که مردم اصفهان با شهدای خود عهد و پیمان بستند. این عهد و پیمان ناگسستنی است و پای امام و شهدای انقلاب تا آخر ایستاده اند. می‌دانیم مشکلات اقتصادی وجود دارد و باید مسئولان برای رفع این مشکلات قدم بردارند. به مردم اطمینان می دهم که  رهبر معظم انقلاب مدافع واقعی آنان است و امیدواریم با راهنمایی ها و هدایت های ایشان مشکلات از پیش پای مردم برداشته شود. رمز فائق آمدن بر مشکلات کشور تبعیت از رهبر معظم انقلاب است. ما همه ارادت خود را به شهدا اعلام کرده ایم اما اگر امروز بخواهیم راه این شهدا را برویم و آنها را از خود راضی کنیم باید منویات ولایت فقیه را دنبال کنیم و بدانیم که هرکجا که از ایشان پیروی کردیم موفق می شویم  و هرکجا که نافرمانی صورت بگیرد با شکست مواجه خواهیم شد.

آیت الله سید یوسف طباطبایی‌نژاد نیز در این مراسم اظهارداشت:

جهاد در لغت به معنای کوشش است و در معنای اصطلاحی و دینی، کوشش در راه خدا برای برقراری امنیت در کشورها و امت‌های اسلامی است. روایات اسلامی رزمندگان اسلام را دژ امن جامعه، زینت رهبران دینی، عزت دین و اسلام، راه برقراری امنیت، و عامل استقلال و پایداری جامعه معرفی می‌کند. امنیت، بالاترین نعمت است و ملت بدون نیروهای مسلح نمی‌تواند استقلال داشته باشد. از منظر اسلام کسانی که در خانه‌هایشان می‌نشینند با کسانی که مال و جان خود را در راه خدا صرف می‌کنند، یکسان نیستند بلکه مجاهدان و رزمندگان در نزد خدا اجر عظیم دارند. زمانی که این جهاد به مرحله شهادت رسید بر اساس آیات قرآن این شهید زنده است و نزد خدا روزی می‌خورد.

 

منبع|پایگاه اطلاع‌رسانی امام جمعه اصفهان

نسخه PDF نسخه چاپی ارسال به دوستان