رژیم پهلوی با خشونت و وحشی‌گری با مخالفان برخورد می‌کرد | اسپادانا خبر
 
 
جمعه، 10 فروردين 1403 - 9:23

رژیم پهلوی با خشونت و وحشی‌گری با مخالفان برخورد می‌کرد

شماره: 17188
Aa Aa

او گفته برخی شبکه‌های معاند خارجی به دنبال تطهیر دوران سیاه پهلوی هستند اما ما با ابزارهای فرهنگی و هنری بر این تحریف تاریخی غلبه می کنیم.

اسماعیلی، وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی ایران؛
رژیم پهلوی با خشونت و وحشی‌گری با مخالفان برخورد می‌کرد

محمدمهدی اسماعیلی، وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی ایران در بازدید از موزه عبرت (بازداشتگاه کمیته مشترک ضد خرابکاری رژیم پهلوی) گفت:

برخی شبکه‌های معاند خارجی به دنبال تطهیر دوران سیاه پهلوی هستند.

به گزارش اسپادانا خبر و به نقل از ایرنا، او اظهار داشت:

ما در جهاد تبیین با همه ابزارهای فرهنگی و هنری که در اختیار داریم در مقابل این تحریف تاریخی می‌ایستیم و به آن غلبه می کنیم.

وی موزه عبرت را از جلوه‌گاه‌های اصلی دوره شکنجه، خفقان و سیاهی دوره پهلوی توصیف کرد و گفت:

این موزه نشان می‌دهد که چگونه یک رژیم جنایتکار با این حد از خشونت و وحشی‌گری با مخالفان خود برخورد می‌کرد و هر مبارزی، زن یا مرد از نوجوان تا پیر که به این زندان مخوف وارد میشد مورد شکنجه آزار وحشیانه قرار می‌گرفت. اتفاقاتی که در جریان نهضت انقلاب اسلامی چه قبل و چه بعد از پیروزی نیاز به تبیین دارد. نسل‌های جدید می‌آیند که روایت‌های مستند آن دوران را مشاهده نکرده‌اند. در وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی در بحث جهاد تبیین تلاش می‌کنیم روایت‌های مستند دوران نهضت انقلاب اسلامی را در بخش‌های مختلف از موسیقی تا فیلم و نمایش و مایی و کتاب، با استفاده از همه ابزارهای فرهنگی و هنری در اختیار نوجوانان و جوانان نسل جدید قرا دهیم. باید کتاب‌هایی با مضامین تاریخ پهلوی و جنایت‌های آن دوران برای ذائقه‌های مختلف و مخاطب‌های سنی متفاوت نگارش شود و در اختیار نسل جدید قرارداده شود.

او ابراز امیدواری کرد انقلاب اسلامی به دوران طلایی ظهور و جامعه مهدوی متصل شود.

نسخه PDF نسخه چاپی ارسال به دوستان