زنان باید وقتی همسرشان به آنها نگاه می‌کند خوشحال شوند | اسپادانا خبر
 
 
يكشنبه، 9 ارديبهشت 1403 - 9:20

زنان باید وقتی همسرشان به آنها نگاه می‌کند خوشحال شوند

شماره: 23887
Aa Aa

باید زنی را به همسری انتخاب کرد که در زندگی به حرف همسرش گوش دهد مخصوصا در غیاب او| سراغ دخترانی بروید که مهریه سنگین نمی‌خواهند.

سیدمحمدعلی آل‌هاشم، امام جمعه تبریز؛
زنان باید وقتی همسرشان به آنها نگاه می‌کند خوشحال شوند

سیدمحمدعلی آل‌هاشم، امام جمعه تبریز در خطبه های نماز جمعه این شهرستان گفت:

مساله اول ما و دنیا موضوع غزه و جنایات رژیم صهیونیستی و کودک‌کشی دسته جمعی صهیونیست‌ها محصول خشم و ناتوانی این رژیم غاضب در صحنه نبرد است.

به گزارش اسپادانا خبر و به نقل از فارس، وی گفت:

با وجود جنایت‌های وحشیانه صهیونیستی این رژیم جنایتکار تاکنون  هیچ دستاورد نظامی نداشته است و صهیونیست‌ها در زمین به بن‌بست رسیده و زمان کم آورده و در مدیریت اذهان دنیا شکست خورده‌اند. صدای حمایت‌های مردمی از فلسطین بسیار بلند است؛ امروز جهان شاهد برگزاری یک رفراندوم میدانی و خیابانی در حمایت از مردم مظلوم غزه است.

وی با اشاره به روز فرهنگ عمومی اظهار داشت:

مهندسی فرهنگی یک موضوع و تخصص مهم است و باید همت برای ارتقای فرهنگ عمومی جامعه تلاش کنیم؛ امیدآفرینی، خودباوری و جلوگیری از اسراف و جلوگیری از تجمل‌گرایی و فرهنگ اقتصادی باید انجام گیرد.

خطیب نماز جمعه تبریز  همچنین گفت:

یکی از مصادیق تقوا، تقوای انتخاباتی است؛ اخلاق انتخاباتی رعایت شود و نباید در تبلیغات انتخاباتی همدیگر را تخریب کرد. هنوز تبلیغات نشده می‌بینیم چطور در مورد هم حرف زده و تخریب می‌کنند. 

اطاعت از همسر و احترام به شوهر نباید یکطرفه باشد

امام جمعه تبریز با بیان اینکه زنان باید وقتی همسرشان به آنها نگاه می‌کنند خوشحال شوند گفت:

باید زنی را به همسری انتخاب کرد که در زندگی به حرف همسرش گوش دهد مخصوصا در غیاب او.  در تمام زندگی باید زن و مرد تفاهم داشته باشند اما موقعی که شوهر دارد حرفی می‌زند باید همسر به حرف‌های او گوش دهد. 

وی بیان کرد: البته اطاعت از همسر و احترام به شوهر یکطرفه نیست و مرد هم باید به آن سمت برود. 

انتقاد از رواج مهریه‌ها به تاریخ تولد

آل‌هاشم گفت:

سراغ دخترانی بروید که مهریه سنگین نمی‌خواهد یعنی چه مهریه به تاریخ تولد؟ این از لحاظ شرع مشکلی ندارد ولی عرف مشکل دارد. برخی‌ها مهریه را با حرف‌های مثلا ۳۱۳ به عنوان یاور مهدی، ۱۱۴ به نیت فلان چیز، ۱۴ سکه به نیت فلان امام می‌گذارند که سرجمع همان تاریخ تولد می‌شود؛ این چه وضعی است مگر تجارت می‌کنید؟ 

نسخه PDF نسخه چاپی ارسال به دوستان