ستاد احیای دریاچه ارومیه با شکل جدید فعال خواهد شد | اسپادانا خبر
 
 
جمعه، 31 فروردين 1403 - 23:25

ستاد احیای دریاچه ارومیه با شکل جدید فعال خواهد شد

شماره: 15349
Aa Aa

کشورهای بیگانه خیرخواه منطقه و کشورهای همسایه نیستند. اجازه نخواهیم داد صهیونیست ها ارتباط ما با همسایگان را دچار اختلال کنند.

رئیسی در دیدار با نمایندگان آذربایجان شرقی و غربی؛
ستاد احیای دریاچه ارومیه با شکل جدید فعال خواهد شد

رئیس جمهور ایران با نمایندگان استان های آذربایجان شرقی و غربی در مجلس دیدار کرد.

به گزارش اسپادانا خبر و بنابر گزارش پابگاه اطلاع رسانی دولت، ابراهیم رئیسی تکمیل طرح ها و پروژه های زیربنایی نیمه تمام در نقاط مختلف کشور را اولویت اول دولت در استان ها دانست و گفت:

در سفرهای استانی بدنبال کلنگ زدن برای طرح ها و پروژه های جدید نیستیم و همه تلاش ما تکمیل پروژه های نیمه تمام در حوزه های مختلف است تا به اشتغال جوانان و توسعه کشور کمک کند.

او در پاسخ به دغدغه نمایندگان آذربایجان غربی درباره وضعیت دریاچه ارومیه و آثار و تبعات زیست محیطی ناشی از خشکالی و کمبود آب در منطقه گفت:

ستاد احیای دریاچه ارومیه به زودی با شکل جدید فعال خواهد شد تا با کمک نمایندگان، مدیران استان و دغدغه مندان کار را دنبال و اقدامات لازم را انجام دهد.

وی در پاسخ به طرح موضوع خرید محصولات کشاورزان از سوی نمایندگان نیز گفت:

خرید تضمینی محصولات کشاورزی در استان های مختلف از جمله سیب و انگور در ارومیه و خرما در استان های جنوبی از برنامه های دولت است و اعتقاد داریم باغدار و کشاورز نباید دغدغه و نگرانی از بابت فروش محصول خود را داشته باشد.

او درباره اظهارات مطرح شده از سوی نمایندگان آذربایجان غربی و شرقی بر ارتباط با همسایگان و تقویت همکاری های اقتصادی و تجاری در مرزها از طریق بازارچه های مرزی گفت:

در دولت برای ارتباط با ۱۵ کشور همسایه هیچ مشکلی نداریم و روابط با همسایگان در اولویت ما قرار دارد. کشورهای بیگانه خیرخواه منطقه و کشورهای همسایه نیستند و در منطقه بدنبال منافع توسعه طلبانه خود هستند و ما اجازه نخواهیم داد صهیونیست ها ارتباط ما با همسایگان را دچار اختلال کنند. حسن همجواری، ارتباط اقتصادی و تجاری و فعال شدن بازارچه های مرزی جزو برنامه ها و سیاست های جمهوری اسلامی است و تجارت کالایی با همسایگان می تواند به توسعه اقتصاد و ارتباط بیشتر با کشورهای منطقه کمک کند.

نسخه PDF نسخه چاپی ارسال به دوستان