سه خبرنگار در پرونده آزار جنسی مدرسه فوتبال تفهیم اتهام شدند | اسپادانا خبر
 
 
شنبه، 1 ارديبهشت 1403 - 10:04

سه خبرنگار در پرونده آزار جنسی مدرسه فوتبال تفهیم اتهام شدند

شماره: 21123
Aa Aa

دادستان خراسان رضوی از رسانه‌ها و فعالان فضای مجازی خواسته از هر گونه اظهار نظری که منجر به برهم زدن آرامش روانی جامعه شود خودداری کنند.

یکی از مسوولان اداره ورزش مشهد راهی زندان شد؛
سه خبرنگار در پرونده آزار جنسی مدرسه فوتبال تفهیم اتهام شدند

محمد حسین درودی، دادستان عمومی و انقلاب اسلامی مرکز خراسان رضوی گفت:

یکی از مسوولان اداره ورزش مشهد در پرونده مدرسه فوتبال تفهیم اتهام و با قرار قانونی راهی زندان شد. سه خبرنگار و فعال فضای مجازی نیز تفهیم اتهام شدند.

به گزارش اسپادانا خبر و به نقل از فارس، او ادامه داد:

سه خبرنگار و فعال فضای مجازی که بدون توجه به نظامات قانونی و اخلاق حرفه ای مبادرت به انتشار خبر قبل از اثبات جرم کرده بودند تفهیم اتهام شدند.

وی افزود: 

دستگاه قضایی بلافاصله پس از انعکاس مطالب مربوط به این مدرسه در فضای مجازی و رسانه ای، اقدامات خود را آغاز کرد و تحقیقات ویژه قضایی در خصوص این پرونده ادامه دارد. متعاقب انجام تحقیقات همه‌جانبه توسط بازپرس ویژه افرادی که بدون مستندات قانونی و قبل از اثبات جرم توسط مرجع صالح قضایی اقدام به انتشار مطالبی کرده و موجبات تشویش اذهان عمومی را فراهم آورده بودند احضار و تفهیم اتهام شدند. مرجع تشخیص جرم دستگاه قضایی است و بر این اساس از افراد، رسانه‌ها و فعالان فضای مجازی خواسته می‌شود از هر گونه اظهار نظری که منجر به برهم زدن آرامش روانی جامعه و تشویش اذهان عمومی شود خودداری کنند. بر اساس تأکیدات مقام معظم رهبری و دستور رییس قوه قضائیه از این پس با اینگونه رفتارها به ویژه در فضای مجازی با جدیت و قاطعیت بیش از پیش برخورد خواهد شد.

چندی پیش مدیررسانه‌ای سابق تیم شهر خودرو با انتشار خبری در فضای مجازی از وقوع یک فاجعه برای فوتبال مشهد خبر داد و مدعی شد والدین ۱۵ نفر از بازیکنان این باشگاه و مدرسه فوتبال آن با مراجعه به حراست اداره کل ورزش و جوانان خراسان رضوی از باشگاه و مربی‌نماهای آن به‌خاطر تعرض به فرزندانشان شکایت کرده‌اند. به گفته وی این پرونده در دادستانی مفتوح است.

نسخه PDF نسخه چاپی ارسال به دوستان