شماری از بازداشت شدگان حوادث اخیر ایران آزاد شدند | اسپادانا خبر
 
 
پنجشنبه، 6 ارديبهشت 1403 - 21:42

شماری از بازداشت شدگان حوادث اخیر ایران آزاد شدند

شماره: 20311
Aa Aa

پس از بررسی پرونده شماری از افرادی که شرایط بهره‌مندی از ارفاقات قانونی را دارا بودند ۴۶ نفر از جمله برخی دستگیرشدگان اعتراضات تهران آزاد شدند.

علی صالحی، دادستان تهران خبر داد؛
شماری از بازداشت شدگان حوادث اخیر ایران آزاد شدند

علی صالحی، دادستان تهران گفت:

در پی دستور رئیس قوه قضاییه ۴۶ زندانی که شرایط ارفاق قانونی را داشتند آزاد شدند.

به گزارش اسپادانا خبر و به نقل از میزان، دادستان تهران از بررسی پرونده ۴۶ زندانی که شماری از آنها از اغتشاشگران وقایع اخیر بوده‌اند خبر داد.

او گفت:

پس از دستور رئیس قوه قضائیه پرونده شماری از افرادی که شرایط بهره‌مندی از ارفاقات قانونی را دارا بودند مورد بررسی قرار گرفت و ۴۶ نفر که شماری از آنها در جریان اغتشاشات اخیر تهران دستگیر شده بودند با مساعدت و معاضدت انجام شده از زندان آزاد شدند. نسبت به بررسی پرونده‌ افرادی که در جریان اغتشاشات اخیر بازداشت شده بودند و شرایط ارتکاب جرم آنها اجازه می‌داد مساعدتی در مورد آن‌ها صورت پذیرد موضوع مورد بررسی قرار گرفت و این افراد با قرار تامین مناسب آزاد شدند. در دستور رئیس دستگاه قضا تصریح شده که بدیهی است کسانی که در قضایای اخیر مرتکب جنایت شده و مدافعان امنیت مردم را شهید و مجروح کردند و اموال مردم را به آتش کشیدند و قرآن را سوزاندند قابل اغماض و بخشش نیستند و برای عناصر و مسببان اصلی اغتشاشات اخیر هیچ جای ارفاق وجود ندارد.

نسخه PDF نسخه چاپی ارسال به دوستان