غرب تا سرحد جسدگرایی نزول کرده است | اسپادانا خبر
 
 
پنجشنبه، 6 ارديبهشت 1403 - 5:08

غرب تا سرحد جسدگرایی نزول کرده است

شماره: 18912
Aa Aa

سرود «سلام فرمانده» که اعجاب بیگانگان را دربر داشته و کافی است امروز قدرت نرم جمهوری اسلامی ایران را در بین ملت‌های دیگری چون نیجریه مشاهده کنید.

احمد وحیدی، وزیر کشور ایران؛
غرب تا سرحد جسدگرایی نزول کرده است

احمد وحیدی، وزیر کشور ایران در سومین روز از دهمین دوره اجلاس رایزنان فرهنگی ایران در خارج از کشور با بیان این که ارتقای قدرت فرهنگی به بازیگران فعال و وجود یک طرح ساختارمند نیاز دارد گفت:

شایسته است نمایندگان فرهنگی جمهوری اسلامی ایران به‌جای حضور انفعالی در محل ماموریت و اثرپذیری از شرایط منطقه و کشور میزبان به اثرگذاری در تحولات روی آورند.

به گزارش اسپادانا خبر و به نقل از ایسنا، او ادامه داد:

این یک اصل شناخته شده است که به میزان افزایش قدرت فرهنگی امنیت ملی ما افزایش خواهد یافت. مولفه‌های فرهنگ و امنیت دو روی یک سکه هستند و رایزنان فرهنگی در این حوزه عاملان تضمین این قدرت یا همان امنیت مورد نیاز به حساب می‌آیند.

وحیدی فراهم کردن جنبه‌های تقریب بین مذاهب و توجه حداکثری به مسئله وحدت اسلامی را از رایزنان فرهنگی مطالبه کرد:

کافی است امروز قدرت نرم جمهوری اسلامی ایران را در بین ملت‌های دیگری چون نیجریه مشاهده کنید.
او همچنین گفت:

سرود «سلام فرمانده» که اعجاب بیگانگان را دربر داشته است، چطور و با چه گرایش و شیفتگی در کشورهای مختلف جهان طنین‌انداز شده است. این ها نمونه های ظرفیت فرهنگی است.

وحیدی با اشاره به تلاش غرب در پنهان داشتن ضعف‌های بزرگ خود در پشت ماسک صنعت گفت:

در برابر داشته‌های معنوی ایران اسلامی، غرب با فروکاستن از انسان‌گرایی تا سرحد جسدگرایی نزول پیدا کرده و آدمی را با همه ابعاد معنویی و الهی آن در کالبد مادی محدود ساخته است. غرب با استفاده از رسانه و ابزارهای پر زرق و برق صنعتی این اقدام را هم عادی‌سازی می‌کند. در عمق آنچه از جانب غرب پیداست بن‌بست‌هایی جدی در حوزه فرهنگی است و به جای بالا بردن مقام خود،در تلاش برای پایین کشاندن جایگاه معنویت و نهادینه ساختن ایران هراسی و اسلام هراسی در عرصه بین‌المللی است. لازم است رایزنان فرهنگی با شناسایی روایت‌های دروغین و تلاش برای تبیین واقعیت‌های موجود،ضعف‌ها و به عبارتی چهره واقعی غرب را به جهانیان از زبان و روایت کارشناسان غیرایرانی به نمایش گذارند تا اینگونه با آشکار کردن حقیقت، تضمین‌کننده امنیت ملی و قدرت فرهنگی جمهوری اسلامی باشند.

نسخه PDF نسخه چاپی ارسال به دوستان