فرمان اجرایی «حفاظت از دسترسی زنان به سقط جنین» امضا شد | اسپادانا خبر
 
 
شنبه، 22 ارديبهشت 1403 - 8:48

فرمان اجرایی «حفاظت از دسترسی زنان به سقط جنین» امضا شد

شماره: 18655
Aa Aa

در این فرمان خواسته شده از حریم خصوصی افراد محافظت و محدودیت دسترسی به داروهای سقط جنین یا خدمات بالینی بین ایالتی متوقف شود.

جو بایدن، رئیس جمهوری آمریکا امضا کرد؛
فرمان اجرایی «حفاظت از دسترسی زنان به سقط جنین» امضا شد

جو بایدن، رئیس جمهوری آمریکا فرمان اجرایی «حفاظت از دسترسی زنان به سقط جنین» را امضا کرد.

به گزارش اسپادانا خبر و به نقل از یورونیوز، دیوان عالی آمریکا در ماه ژوئن قانون «رو در برابر وید» در سال ۱۹۷۳ که سقط جنین را در این کشور قانونی می‌کرد لغو کرد.

اقدام‌های اعلام شده در فرمان اجرایی‌ بایدن برای جلوگیری از مجازات‌های احتمالی است که زنان متقاضی سقط جنین ممکن است با آن‌ها مواجه شوند با این حال دستور او نمی‌تواند دسترسی به سقط جنین را در بیش از ۱۲ ایالت آمریکا که محدودیت‌های شدید یا کامل اعمال کرده‌اند بازگرداند. حدود ده ایالت دیگر هم قرار است محدودیت‌های بیشتری را اعمال کنند.

بایدن گفت:

حمایت از حق سقط جنین مستلزم اقدام کنگره است تا امکان دسترسی سراسری به این حق به شرایط پیش از تصمیم ۲۴ ژوئن بازگردد. سریع‌ترین راه برای احیای حق زنان تصویب یک قانون ملی است. چالش این است که بیرون بروید و رای دهید. به خاطر خدا در انتخابات نوامبر شرکت کنید.

بایدن با ارسال دستورالعمل‌هایی به وزارت‌های «دادگستری» و «بهداشت و خدمات انسانی»، آن‌ها موظف کرد تا محدودیت دسترسی به داروهای سقط جنین یا خدمات بالینی بین ایالتی را متوقف کنند.

او در این فرمان‌ بر تلاش برای بالا بردن سطح اطلاعات و محافظت از زنانی که به دنبال دریافت خدمات سقط جنین هستند تأکید کرد.

رئیس جمهوری آمریکا از کمیسیون فدرال تجارت، «اف‌تی‌سی» هم خواست برای محافظت از حریم خصوصی افرادی که به دنبال اطلاعات مربوط به مراقبت‌های باروری آنلاین هستند و ایجاد یک کارگروه برای هماهنگی تلاش‌های فدرال برای محافظت از دسترسی به سقط جنین اقداماتی را انجام دهد.

بایدن همچنین دستور داد تا وکلای داوطلب را برای ارائه کمک‌های حقوقی رایگان به زنان برای عبور از محدودیت‌های جدید ایالتی متشکل کنند.

نسخه PDF نسخه چاپی ارسال به دوستان