فوتبال ما هيچى نمى شود! | اسپادانا خبر
 
 
سه شنبه، 18 ارديبهشت 1403 - 7:37

فوتبال ما هيچى نمى شود!

شماره: 23328
Aa Aa

سيستم فوتبال در كشور ما بيمار، مريض و فاسد است! در همين مسابقات جام جهانى فوتبال زنان كشور ايران حتى يك نماينده بعنوان داور چهارم هم نداشت و اين يعنى اينكه فيفا روى فوتبال ما حسابى نمى كند مگر اينكه خودمان براى هم نوشابه باز كنيم!

نيازى به حضور رونالدو، نيمار و بنزما نبود؛
فوتبال ما هيچى نمى شود!

اسپادانا خبر| سيدفريور موسوى

 

مگر خودمان براى هم نوشابه باز كنيم! چند ماهى است كه هواداران فوتبال در كشورمان با حضور ستاره هاى گران قيمت فوتبال جهان درباشگاههاى عربستان سعودى بر اين باورند كه اگر روزى نمايندگان فوتبال ايران در آسيا ميتوانستند نمايش خوبى از قدرت فوتبال ايران در آن جام از خود به تماشا بگذارند اينك و با حضور ستاره هايى چون كريستيانو رونالدو، نيمار و كريم بنزما ديگر شايد نتوانند از دور مقدماتى و گروههاى خود به مراحل بعدى صعود نمايند! اما با كمى تفكر و جستجو در فوتبال داخلى كشورمان بايستى به باورهاى غلط و زياده خواهى مان پايان دهيم و واقعيت فوتبال پوشالى مان را بپذيريم!

هواداران خونگرم فوتبال ايران كه در سرما و گرما مشوق تيم هاى رنگى و مورد علاقه خود و تيم ملى فوتبال كشورشان بوده و در اين راه از جان مايه مى گذارند بايستى اين اصل كه فوتبال ايران در آسيا از نظر زير ساختى و ساختارى حتى در حد كشورهايى چون هندوستان و مالزى نبوده و نخواهد بود را بپذيرند! چرا كه در كشور ما هنوز به ورزشگاه بزرگ آزادى كه در سال ١٣٥٢ بناى آن تكميل شد و از آن سال تا به امروز سمبل ورزشگاههاى ايران بوده و اينك در حال ريزش است مى نازيم! هنوز هم اميدواريم قهرمان جام ملت هاى آسيا شويم! هنوز هم خواب قهرمانى تيم هاى پايه فوتبال در آسيا و جام جهانى را مي بينيم! هنوز كه هنوز گرد حسرت سالها صعود تيم فوتبال اميد به المپيك برروى پيشانى خاك خورده مربيان ايرانى اين تيم ها باقى مانده است! هنوز چمن مناسب براى ارايه فوتبال روز دنيا را در هيچ يك از ورزشگاه هايمان در اين فصل عالى سال كه بايستى بهترين چمن را داشته باشيم نداريم! هنوز وضعيت تصويربردارى از مسابقات فوتبال باشگاهى ايران آنقدر ضعيف و دردناك است كه تلويزيون خودمان از پخش زنده آن عاجز است! هنوز ورزشگاه هايمان نور درست و حسابى براى ارايه يك پخش زنده مناسب تلويزيونى را ندارند! هنوز بعد از چهار هفته از برگزارى مسابقات ليگ برترباشگاههاى كشورمان ID كارت مسابقات ليگ خيل عظيمى از خبرنگاران و عكاسان صادر نشده و به دستشان نرسيده است! هنوز با ترقه و فشفشه و بطرى آب ، خبرنگار و عكاس ورزشى بى گناه را مورد يورش و هجوم قرار ميدهيم! هنوز مجريان مردمى و مورد وثوق ملت از سوى صدا و سيما تحريم و كنار گذاشته شده اند و در نهايت هنوز هم سيستم  VAR نداريم! آنوقت ادعاهاى بزرگ مان سنگ را خرد ميكند! نه آقايان، با اين فوتبال در به داغان هيچى نمى شويم و نيازى به حضور ستاره هاى روز دنيا هم نبوده و نيست! با نگاهى به يك دهه اخير در رقابت هاى ليگ قهرمانان آسيا به همه چيز فوتبال ايران خواهيد رسيد! هنوز هيچ بازيكن خارجى جذب شده ( درجه چندمى ) در فوتبال ايران براحتى از فوتبال كشورمان جدا نشده و كار همه آنها به دادگاه و شكايت و جريمه منجر شده است! باور كنيد سيستم فوتبال در كشور ما بيمار، مريض و فاسد است! در همين مسابقات جام جهانى فوتبال زنان كشور ايران حتى يك نماينده بعنوان داور چهارم هم نداشت و اين يعنى اينكه فيفا روى فوتبال ما حسابى نمى كند مگر اينكه خودمان براى هم نوشابه باز كنيم! بقول دكتر على شريعتى؛ آرى اين چنين بود برادر.

نسخه PDF نسخه چاپی ارسال به دوستان