قرارداد ۵ ساله واردات گاز عراق از ایران امضا شد | اسپادانا خبر
 
 
شنبه، 8 ارديبهشت 1403 - 13:22

قرارداد ۵ ساله واردات گاز عراق از ایران امضا شد

شماره: 25006
Aa Aa

مجید چگنی، معاون وزیر نفت و مدیرعامل شرکت ملی گاز ایران نیز از صادرات 52 میلیارد مکعب گاز ایران به ارزش 15 میلیارد دلار به عراق خبر داده است.

وزارت برق عراق در بیانیه ای اعلام کرد؛
قرارداد ۵ ساله واردات گاز عراق از ایران امضا شد

بر اساس بیانیه‌ای که روز چهارشنبه ۹ فروردین در سایت وزارت برق عراق منتشر شد آمده است طبق قرارداد جدید میزان واردات گاز در فصول مختلف و بسته به پیک مصرف برق فرق خواهد کرد:

«حجم گاز دریافتی طبق نیازهای ما برای تولید برق خواهد بود.»

به گزارش اسپادانا خبر، وزارت برق عراق از امضا شدن قرارداد ۵ ساله واردات گاز از ایران خبر داد و گفت حجم واردات گاز تا سقف ۵۰ میلیون متر مکعب در روز خواهد بود.

این قرارداد با درنظر گرفتن «سبدی از انواع پرداخت‌ صورتحساب» بین مدیرعامل شرکت ملی گاز ایران و وزیر برق عراق در بغداد امضا شده است.

مجید چگنی، معاون وزیر نفت و مدیرعامل شرکت ملی گاز ایران نیز در حاشیه امضای تمدید قرارداد صادرات گاز ایران به عراق گفت:

با پایان یافتن دو قرارداد بغداد و بصره چند دور مذاکره با طرف عراقی در تهران و بغداد برای تمدید صادرات گاز ایران به عراق نهایی شد. از آغاز قرارداد بغداد در ژوئیه ۲۰۱۷ و بصره در ژوئن ۲۰۱۸ تاکنون حدود ۵۲ میلیارد مکعب گاز به ارزش ۱۵ میلیارد دلار از ایران به کشور عراق صادر شده است.

زیاد علی فاضل، وزیر برق عراق نیز گفت:

عراق بر اساس این قرارداد تا پنج سال آینده از ایران گاز می‌خرد. نیروگاه‌های عراق برای تولید برق نیاز مبرمی به گاز ایران دارند و تجربه سال‌های گذشته نشان داده که ایران شریک اقتصادی خوبی برای عراق است و در سخت‌ترین شرایط نیازهای ما را فراهم کرده است.

نسخه PDF نسخه چاپی ارسال به دوستان