قوانین و شئونات اسلامی اجازه تمرین مختلط را نمی‌دهند | اسپادانا خبر
 
 
جمعه، 10 فروردين 1403 - 9:11

قوانین و شئونات اسلامی اجازه تمرین مختلط را نمی‌دهند

شماره: 17048
Aa Aa

گفته‌ایم مرد با مرد و زن با زن تمرین کند| دختر ما می‌خواهد تمرین یا از تشک و چاله پرش طول استفاده کند ۵۰ نفر مرد آنجا هستند و راحت نیست.

علی رضایی، دبیر فدراسیون دوومیدانی ایران؛
قوانین و شئونات اسلامی اجازه تمرین مختلط را نمی‌دهند

علی رضایی، دبیر فدراسیون دوومیدانی ایران گفت:

با اجرایی شدن قانون تفکیک ساعات تمرینی مردان و زنان ورزشکار دیگر مزاحمتی برای زنان ایجاد نمی‌شود.

او در گفت و گو با ایسنا ادامه داد:

سال‌هاست که متأسفانه حق و حقوق زنان مربی ما ضایع شده است. بر ما تکلیف شده و تکلیف خود می‌دانیم که این کار را انجام دهیم. به تساوی تفکیک جنسیتی انجام شده و خانم‌ها به راحتی می‌توانند از امکانات ورزشگاه آفتاب انقلاب استفاده کنند و هیچ مردی مزاحمتی برای آنها نداشته باشد. قوانین، مقررات و شئونات اسلامی به ما اجازه نمی‌دهد تمرین مختلط داشته باشیم. دختر ما می‌خواهد تمرین کند ۵۰ نفر مرد آنجا هستند و راحت نیست که تمرین کند. دختر ما می‌خواهد از تشک پرش استفاده کند یا از چاله پرش طول استفاده کند ۱۵ مرد آنجا هستند که اصلا به این دختر اجازه تمرین نمی‌دهند. وقتی یک استادیوم را در زمان خاص در اختیار خانم‌ها قرار بدهیم که می‌توانند با آزادی تمام تمرین کنند، چرا این کار را نکنیم؟ آیا حقی از زنان یا مردان ضایع شده که زمانهای خوبی را به هر دو اختصاص داده‌ایم؟

او گفت:

یک سال است که به ما دستور داده شده این وضعیت تمرینی جمع شود. در این یک سال سعی کردیم مربیان را در بخش زنان توانمند کنیم و امکانات مجموعه آفتاب را به گونه‌ای فراهم کنیم که به راحتی تمرین کنند. از سال گذشته آرام کارمان انجام شده است و در سال اخیر نتایج را دیدید که دختران با مربیان زن رکوردشکنی کردند. بحث ما منافع کلان دوومیدانی است. همه ورزشکار ما هستند و باید به آنها خدمت کنیم. ما وظیفه‌مان را انجام می‌دهیم اما در چارچوبی که فدراسیون و وزارت ورزش مشخص کرده است. ما هیچ مشکلی برای تمرین زنان و مردان ایجاد نکرده‌ایم فقط گفته‌ایم مرد با مرد و زن با زن تمرین کند.

رضایی در پاسخ به این سؤال که برخی از ورزشکاران با مربی مرد رکورهای قدیمی دوومیدانی را شکسته‌اند و در برخی از مواد مربی زن نداریم و بنابراین ورزشکاران مجبور به تمرین با مربی مرد هستند بیان کرد:

ما هم فکر می‌کنیم. دغدغه ماست که این موضوعات را حل کنیم و دنبال راه چاره هم هستیم اما تا جایی که قانون اجازه بدهد و نهادهای بالادستی کمک کنند. ما هم برای این ورزشکاران زحمت کشیده‌ایم و اینگونه نیست که با حرکتی زحماتشان نادیده گرفته شود و از بین برود اما باید تبعات تمرینات مختلط را هم مورد توجه قرار داد.

نسخه PDF نسخه چاپی ارسال به دوستان