قیمت مسکن در ۵ سال گذشته ۱۰ برابر شد | اسپادانا خبر
 
 
يكشنبه، 9 ارديبهشت 1403 - 9:37

قیمت مسکن در ۵ سال گذشته ۱۰ برابر شد

شماره: 23684
Aa Aa

در سبد خانوارهای ایرانی اصلی‌ترین هزینه مسکن بوده اما قیمت مسکن و اجاره‌بها در بازه زمانی 5 ساله یعنی از سال 97 تا سال 1402، 10 برابر شده است.

رئیس مرکز پژوهش‌های مجلس شورای اسلامی؛
قیمت مسکن در ۵ سال گذشته ۱۰ برابر شد

بابک نگاهداری، رئیس مرکز پژوهش‌های مجلس شورای اسلامی در اجلاس سراسری انبوه‌سازان مسکن و ساختمان ایران با اشاره به افزایش ۱۰ برابری قیمت مسکن در ۵ سال اخیر اقدامات دولت برای کاهش ناترازی عرضه و تقاضا در بازار مسکن را مثبت ارزیابی کرد.

به گزارش اسپادانا خبر و به نقل از تسنیم، او با بیان اینکه قیمت مسکن و اجاره‌بها در بازه زمانی 5 ساله یعنی از سال 97 تا سال 1402، 10 برابر شده اظهار کرد:

در سبد خانوارهای ایرانی اصلی‌ترین هزینه مسکن است و اگر نتوانیم تورم مسکن را کنترل کنیم تلاش‌های دولت برای مهار تورم در سایر حوزه‌ها خیلی در زندگی مردم ملموس نخواهد بود.

وی با اشاره به ناترازی عرضه و تقاضا در بازار مسکن اعلام کرد که این ناترازی مربوط به کاهش تولید مستمر در دهه 90 است.

او اضافه کرد:

قانون جهش تولید و به تبع آن، نهضت ملی مسکن برای کاهش ناترازی و بهبود وضعیت مسکن توسط دولت در حال پیگیری است. حدود دو سال از اجرای قانون می‌گذرد که شاهد نقاط مثبتی در اجرای آن هستیم.

وی یکی از اثرات مثبت را تغییر نگاه دولت از نظاره‌گر به کنش‌گر دانست و افزود:

دولت مسکن را از اولویت‌های اجرایی خود قرار داده و جلسات متعددی در این زمینه برگزار شده است. شخص رئیس جمهور نیز برای آن وقت می‌گذارد و فعالیت‌ها برای تامین گسترده مسکن در حال اجراست. باید از تجارب گذشته در اجرای نهضت ملی مسکن استفاده کنیم ضمن اینکه باید برای سوداگری و اثربخشی در بازار مسکن برنامه‌ریزی دقیقی داشته باشیم.

برچسب ها: 
نسخه PDF نسخه چاپی ارسال به دوستان