مردم باید مانند مردم زمان پیامبر عمل کنند | اسپادانا خبر
 
 
جمعه، 31 فروردين 1403 - 22:05

مردم باید مانند مردم زمان پیامبر عمل کنند

شماره: 17003
Aa Aa

تصاویر مردم اوکراین دل آدم را کباب می‌کند. ۶۰۰ هزار نفر آواره شده و به کشور بیگانه رفته‌اند. در کجای جاهلیت عرب چنین نمونه‌هایی وجود داشت؟

علم‌الهدی، نماینده ولی فقیه در خراسان رضوی؛
مردم باید مانند مردم زمان پیامبر عمل کنند

سید احمد علم‌الهدی، نماینده ولی فقیه در خراسان رضوی و امام جمعه مشهد در خطبه‌های نماز جمعه این شهرستان اظهار کرد:

شما مردم هم باید مانند مردم زمان پیامبر عمل کنید.

به گزارش اسپادانا خبر و به نقل از ایسنا، او ادامه داد:

مردم زمان پیامبر نه دنبال امکانات بودند و نه دنبال قدرت. آن مردم تنها می‌گفتند "الله مولانا و لا مولی لکم". شما هم باید این گونه باشید. آنانی که سکولار اند و می‌گویند دین از سیاست جداست و تنها به خواندت زیارت عاشورا و دعای کمیل اکتفا می‌کنند و هیچ کاری به کار نظام و کشور و انقلاب ندارند یا پیامبر را نشناختند یا به پیامبر واقعی ایمان ندارند. مردم در زمان پیامبر جان دادند تا اسلام بر دنیا حاکم شد. امروز هم ما باید با تمام قدرت بایستیم و مبارزه کنیم.

وی افزود:

قدرت‌های استکباری امروز از جاهلیت‌های اعراب آن زمان بسیار بدتر و ناپاک‌تر اند. آن قدر که امروز جاهلیت آمریکایی در دنیا جنایت می‌کند اعراب جاهل زمان پیامبر جنایت نمی‌کردند. تصور کنید ۳۰۰ سال پیش عده‌ای رفتند قاره جدیدی را کشف کردند. این قاره عده‌ای افراد بومی داشت و رنگین‌پوستانی در آن یک زندگی ابتدایی اما انسانی داشتند. این قاره معدن و زمین حاصل‌خیز داشت و این‌ها برای اینکه بتوانند بر این ثروت مسلط شوند همه این بومیان را قتل‌عام کردند و ۱۰۰ میلیون آدم را کشتند. کجا جاهلیت عرب چنین جنایاتی را انجام داده است؟ بعد هم برای اینکه بر تمام دنیا مسلط شوند در جنگ‌های جهانی اول و دوم میلیون‌ها آدم بر روی کره زمین را قتل‌عام کردند. امروز هم برای اینکه کدخدای دنیا شوند بسیار جنایت می‌کنند و انسان‌ها را به جان هم می‌اندازند.

او عنوان کرد:

تصاویری که تلویزیون از مردم اوکراین نشان می‌دهد دل آدم را کباب می‌کند. ۶۰۰ هزار نفر سر زمستان در یک منطقه سردسیر آن هم در این ایام شیوع کرونا از خانه و زندگی خود آواره شده‌اند و کشورشان را ترک کرده‌اند و برای زندگی به یک کشور بیگانه رفته‌اند. در کجای جاهلیت عرب چنین نمونه‌هایی وجود داشت؟ این‌ها همه به دلیل رقابت قدرت در دنیا است. جاهلیت از این بدتر؟ ما با این جاهلیت روبرو هستیم و باید با اسلام این جاهلیت را براندازی کنیم همان طور که پیامیر براندازی کرد. ما باید این تبعیض و فساد موجود در دنیا را از بین ببریم. هشت سال جنگ را بر ما تحمیل کردند و تمام دنیا دست به دست هم دادند تا ما را نابود کنند، اما در طی این هشت سال از خانواده‌های مناطق جنگی یک خانواده به بیرون از کشور نرفت. به دیگر شهرهای خودمان آمدند و مردم هم به آنان پناه دادند. روزی که دشمن با همه امکانات به ما حمله کرد ما توپ و خمپاره نداشتیم اما مردم ما غیورانه جلوی دشمن ایستادند. شهید محمد جهان‌آرا که یک جوان بیست و چند ساله بود، جوانان خرمشهر را جمع کرد و فقط با یک تفنگ M۱ ایستادند و ۴ ماه دشمنی را که تمام امکانات مدرن را دارا بود، پشت دروازه خرمشهر متوقف کردند تا مردم فرصت کنند از شهر خارج شوند. جوانان دقت کنید که ما چنین جوانانی داشتیم. مقاومت جوانان ما در دنیا بی‌نظیر بود. امروز ببینید بر سر اوکراین چه آمده است. بر سر خرمشهر از این بدتر آمد اما در عین حال با وجود تمام تحریم‌ها و در فضایی که هیچ کس از ما حمایت نمی‌کرد، ایستادگی کردیم و دشمن را به خاک سیاه نشاندیم. امروز عزت انقلاب ما در دنیا طنین‌انداز است و هیچ اسمی از دشمن ما باقی نمانده است. اگر اسلام حاکم شود، به چنین نتایجی می‌توان دست یافت.

نسخه PDF نسخه چاپی ارسال به دوستان