مردم دیگر به بورس اعتماد ندارند | اسپادانا خبر
 
 
جمعه، 14 ارديبهشت 1403 - 22:45

مردم دیگر به بورس اعتماد ندارند

شماره: 23968
Aa Aa

دادستانی کل برای انتخابات پیش‌رو فعال‌تر شود؛ جرایم انتخاباتی به فضای مجازی آمده است| مردم باید با حقوق خود و همچنین موازین قانونی و حقوقی آشنایی پیدا کنند.

محسنی اژه‌ای، رئیس قوه قضاییه جمهوری اسلامی ایران؛
مردم دیگر به بورس اعتماد ندارند

محسنی اژه‌ای، رئیس قوه قضاییه جمهوری اسلامی ایران در نشست شورای عالی این قوه قضاییه  پیرامون برخی علل شکل‌گیری پرونده‌های کثیرالشاکی اظهار کرد:

پبخش‌های ذی‌صلاح در دستگاه قضایی به‌ویژه معاونت حقوقی قوه قضاییه در باب هشدار و انذار به مردم در زمینه اجتناب از پرداخت پول وسرمایه به افراد غیر با هدف دریافت سود‌های کلان اقدامات مقتضی را ترتیب دهند و در این رابطه به یک کار رسانه‌ای پردامنه و مبسوط مبادرت ورزند؛ مردم باید بیش از آنچه امروز شاهدش هستیم با حقوق خود و همچنین موازین قانونی و حقوقی آشنایی پیدا کنند. این امر نیازمند یک اقدام فراگیر و موسع است.

به گزارش اسپادانا خبر، او گفت:

یکی از دلایلی که مردم ترغیب می‌شوند پول و سرمایه‌های معمولاً خُرد خود را در اختیار افرادِ غیر یا برخی شرکت‌ها قرار دهند آن است که در کشور بستر مناسبی برای جذب سرمایه‌های خُرد مردم با بازدهی مطلوب و اعتمادزا وجود ندارد. چند سال پیش در مقطعی تبلیغاتی برای جذب سرمایه‌های مردم در بورس صورت گرفت اما بازدهی مطلوبی از بورس در آن مقطع رخ نداد و زیان‌هایی متوجه عده کثیری از سرمایه‌گذاران شد لذا ضرورت دارد بخش‌های مربوطه نسبت به ایجاد بستری مناسب و معتمد برای جذب سرمایه‌های خُرد مردم اهتمام داشته باشند.

رئیس دستگاه قضا همچنین به دادستان کل کشور دستور داد تا نسبت به برگزاری مستمر جلسات ستاد پیشگیری از جرائم انتخاباتی اهتمام داشته باشند و در همین راستا، ضمن اطلاع‌رسانی‌های مُکفی به مردم و توجیه بخش‌های انتظامی و اطلاعاتی، تمهیدات پیشگیرانه‌ای به‌ویژه در حوزه فضای مجازی و جرایم و تخلفاتی که از این ناحیه در فرایند انتخابات ایجاد می‌شود، اتخاذ نمایند. 

او گفت:

توجه داشته باشید که مقوله‌ی یادشده حواشی زیادی به دنبال دارد و چنانچه در قبال آن، تمهیدات پیشگیرانه اتخاذ نشود با پرونده‌های زیادی در این خصوص مواجه می‌شویم.

نسخه PDF نسخه چاپی ارسال به دوستان