موسسات ناسالم مالی اعتباری تعیین تکلیف می شوند | اسپادانا خبر
 
 
پنجشنبه، 9 فروردين 1403 - 13:05

موسسات ناسالم مالی اعتباری تعیین تکلیف می شوند

شماره: 18338
Aa Aa

او دستور داده هر چه سریع‌تر آن دسته از موسسات اعتباری که با عملکرد ناسالم باعث رشد نقدینگی و تورم می‌شوند ساماندهی و تعیین تکلیف شوند.

با دستور سید ابراهیم رئیسی، رئیس جمهور ایران؛
موسسات ناسالم مالی اعتباری تعیین تکلیف می شوند

سید ابراهیم رئیسی، رئیس جمهور ایران در جلسه ستاد هماهنگی اقتصادی گفت:

هر چه سریع‌تر آن دسته از موسسات اعتباری که با عملکرد ناسالم باعث رشد نقدینگی و تورم در کشور می‌شوند ساماندهی وتعیین تکلیف شوند.

به گزارش اسپادانا خبر و به نقل از مهر، در این جلسه بانک مرکزی گزارشی از سیاست‌ها و برنامه‌های پیشنهادی برای ساماندهی نظام بانکی و ساماندهی موسسات اعتباری با عملکرد ناسالم و غیرسازنده ارائه کرد.

رئیس جمهور ایران نیز تاکید کرد که با اتکا به مصوبات قانونی هر چه سریع‌تر آن دسته از موسسات اعتباری که با عملکرد ناسالم باعث رشد نقدینگی و تورم در کشور می‌شوند ساماندهی و تعیین تکلیف شوند.

در این جلسه بانک مرکزی نیز گزارشی از اقدامات تاثیرگذار در مدیریت بازار ارز را که در روز‌های اخیر منجر آغاز روند کاهشی نرخ آن شده ارائه کرد.

این اقدامات با اختیارات مصوب شورای‌عالی هماهنگی اقتصادی سران سه قوه به بانک مرکزی به منظور کنترل و مدیریت نرخ ارز انجام شده است.

در این جلسه مقرر شد بانک مرکزی با همکاری قوه قضائیه و سایر نهاد‌های ذیربط به تلاش‌های خود برای مدیریت بازار ادامه دهد تا افزیش غیر واقعی نرخ ارز در بازار غیر رسمی کاهش یابد و منطقی‌تر شود.

نسخه PDF نسخه چاپی ارسال به دوستان