میزان فراخوان‌های اعتراضی بسیار گسترده است | اسپادانا خبر
 
 
جمعه، 10 فروردين 1403 - 14:52

میزان فراخوان‌های اعتراضی بسیار گسترده است

شماره: 17759
Aa Aa

در حالی که او گفته مردم با همه فراخوان‌ها مقابله می‌کنند خبرگزاری دولت ایران گزارش داده که روز گدشته تنها دو شهر شاهد تجمع های چند ده نفره بوده است.

احمد وحیدی، وزیر کشور ایران عنوان کرد؛
میزان فراخوان‌های اعتراضی بسیار گسترده است

احمد وحیدی، وزیر کشور ایران گفت:

مردم به خوبی مستحضر هستند که دولت در پی آن است که هر چه به نفع آن‌هاست را دنبال کند و در اجرای طرح توزیع عادلانه یارانه‌ها کاملا همراه بودند.

به گزارش اسپادانا خبر، او در گفت‌وگوی ویژه خبری تلویزیون ادامه داد:

بعد از اینکه از مرحله اقتصادی حذف ارز ترجیحی و توزیع عادلانه یارانه‌ها عبور کنیم در یک نقطه جدید از قدرت ملی و اقتصادی قرار می‌گیریم. دشمنان ایران در تلاش هستند تا این اقدام یعنی حذف ارز ترجیحی و توزیع عادلانه یارانه‌ها صورت نگیرد اما دولت بر سر قول‌های خود یکی پس از دیگری به دنبال اصلاح امور است. طرح توزیع عادلانه یارانه‌ها کاملا منافع روشنی دارد و این منافع روشن برای مردم کاملا ملموس است. اولین خواسته طرح این است که عادلانه به مردم برسد. ثروتمندان تا چند برابر بیش از سایرین و بیش از کسانی که کم برخوردار بودند از یارانه استفاده می‌کردند اما الان یارانه عادلانه می‌شود و مردم کاملاً موضوع را احساس خواهند کرد. باید مردم را کاملا در جریان امور قرار دهیم. مردم هستند که باید بپذیرند و طرح را دنبال کنند. این اتفاق به خوبی صورت گرفت. مسئله دیگر همراهی قوای مختلف است،به طوری که این طرح از مصوبات مجلس شورای اسلامی است و یک الزام قانونی به حساب می‌آید. ما در اجرای این طرح همراهی قوای سه‌گانه را داشتیم.

او گفت:

ما به لحاظ وفور کالا هیچ مشکلی نداشتیم و نداریم. کالا در همه اقلامی که ممکن بود مورد خواست مردم باشد به اندازه کافی وجود دارد. در بخش‌های تولید، ذخایر استراتژیک و فروشگاه‌ها کالا وجود دارد و طبیعی است که ممکن است زمانی که می‌خواهیم یک سیستم را از نقطه‌ای به نقطه دیگر ببریم اختلال مقطعی صورت بگیرد. حتی این اختلال مقطعی در حداقل ممکن بود. در بسیاری از جا‌ها حتی با کمبود مواجه نبودیم در برخی از نقاط ممکن است که مردم زیاد خرید کرده باشند و به همین دلیل مشکل وجود داشت و لذا ممکن است این اختلال به صورت یک مقطع چند ساعته بوده باشد. در همه اقلام کالا به قدری زیاد داریم که احتمالاً دولت باید فکر کند که مرغ اضافه را بگیرد که تولیدکنندگان دچار ضرر نشوند. مسئله این است که مرغ اضافه‌ای که تولید کننده آن را تولید کرده چه وضعیتی پیدا می‌کند بنابراین تولیدکننده نباید ضرر کند. روغن کاملا در انبار‌ها و در کارخانه‌ها موجود است اما به خاطر تغییر وضعیت ممکن است در برخی از ساعات و در برخی از فروشگاه‌ها کمبود روغن داشته باشیم که البته این کمبود‌ها برطرف شده است. در غرب وقتی کالایی کم می‌شود غارت انجام می‌شود اما در کشور ما چنین مسئله‌ای نیست. حتی هجوم به فروشگاه‌ها نداشتیم. در دنیا اتفاقات دیگری می‌افتد. آن‌ها تصوراتی که از ملت ما دارند مانند تصوراتی است که از خودشان یا غربی‌ها دارند. ملت ما کاملاً با آرامش کار را پیش می‌برد. هیچ مشکلی حتی در صف‌هایی که تشکیل می‌شد نداشتیم. به سرعت تزریق صورت می‌گرفت و مشکلی از این جهت نداشتیم.

میزان فراخوان‌ها خیلی گسترده است، دشمنان ما و دشمنان ملت خیلی خوب فعال هستند. دلیل آن روشن است آن‌ها می‌دانند اگر ما از این مرحله اقتصادی به خوبی عبور کنیم که انشالله عبور خواهیم کرد، ملت ایران در یک نقطه بسیار جدیدی از قدرت ملی و قدرت اقتصادی قرار می‌گیرد. آن‌ها تلاش خواهند کرد تا این امر اتفاق نیفتد. هیچ اقتصاددان منصفی نیست که این کار را تایید نکند، همه معتقد هستند که این کار باید انجام شود و این اصلاح باید صورت بگیرد. دشمن نمی‌خواهند که این موضوع اتفاق بیفتد و تلاش می‌کند که این اصلاح صورت نگیرد. مردم ما عمیقا به انقلاب، نظام و دولت اعتماد دارند. مردم ما با قدرت و با صلابت با همه فراخوان‌ها مقابله می‌کنند. آن‌ها در بین مردم جایگاهی ندارند. گروهک منافقین دستشان به ترور ۱۶هزار نفر از مردم ما آلوده است، آن‌ها نمی‌توانند مردم ما را به صحنه بیاورد. آیا سلطنت طلبان بی آبرویی که کشور ما را برای سالیان سال عقب بردند می‌توانند کاری از پیش ببرند؟دشمن دست از سر ما بر نمی‌دارد و به تلاش‌های خود شان ادامه می‌دهند، آن‌ها تلاش می‌کنند چند نفر از افراد وابسته و گروهک‌های تروریستی را به صحنه بیاورند ولی مردم عزیز ما از یک طرف و نیرو‌های قدرتمند انتظامی از طرف دیگر در میدان هستند و اجازه هیچ گونه خللی به عناصر وابسته نخواهند داد.

  •  

ایرنا، خبرگزاری رسمی دولت نوشته است:

بر خلاف دو روز گذشته که برخی تجمعات محدود در تعدادی از مناطق کشور در اعتراض به افزایش قیمت ها شکل گرفت روز جمعه تنها دو شهر شاهد تجمع های چند ده نفره بود.

بر اساس گزارش های رسیده منطقه ماسور در جنوب خرم آباد عصر جمعه شاهد شکل گیری تجمعی حدودا ۳۰ نفره بود که با شعار علیه افزایش قیمت ها ادامه پیدا کرد.

در لحظاتی از این تجمع حاضران سعی داشتند اقدام به بستن خیابان کنند که به سرعت با دخالت عوامل انتظامی متفرق شدند. منطقه چلیچه از توابع فارسان استان چهار محال بختیاری نیز روز جمعه با تجمعی چند ده نفره همراه بود که عوامل انتظامی با مدیریت این تجمع اقدام متفرق سازی جمعیت حاضر کردند.

نسخه PDF نسخه چاپی ارسال به دوستان