نام محمدرضا شجریان بر تابلوی یکی از خیابان های ایران قرار گرفت | اسپادانا خبر
 
 
سه شنبه، 29 اسفند 1402 - 8:22

نام محمدرضا شجریان بر تابلوی یکی از خیابان های ایران قرار گرفت

شماره: 7364
Aa Aa

نام عزت‌الله انتظامی، علی نصیریان، داود رشیدی، فروغ فرخزاد، اخوان ثالث، منوچهر آتشی، سیمین بهبهانی و سپانلو نیز بر معابر و خیابان‌های تهران قرار گرفت.

با 15 رای موافق در شورای شهر تهران؛
نام محمدرضا شجریان بر تابلوی یکی از خیابان های ایران قرار گرفت

به گزارش اسپادانا خبر، اعضای شورای شهر تهران در بررسی تغییر نام معابر و اماکن عمومی شهر تهران پیشنهاد دادند که خیابان سپند در منطقه یک به نام استاد عزت‌الله انتظامی، بلوار فلامک جنوبی و شمالی در منطقه ۲ به نام شجریان، خیابان کوکب در منطقه ۲ به نام استاد غلامحسین امیرخوانی (خوشنویس)، خیابان نیلوفر در منطقه ۲ به نام استاد علی نصیریان، خیابان معارف به نام داود رشیدی، ۲۴ متری سعادت آباد به نام محمد علی کشاورز نامگذاری شود.

این پیشنهادها با ۱۵ رای موافق و بدون مخالف، تصویب شد.

نامگذاری خیابان‌هایی به نام «اخوان ثالث»، «فروغ» و ۱۰ شاعر دیگر

همچنین اعضای شورای شهر تهران با نامگذاری خیابان‌هایی به نام فروغ فرخزاد، اخوان ثالث، بیژن ترقی و… موافقت کردند.

اعضای شورای شهر تهران در جریان رسیدگی به نامگذاری و تغییر نام معابر و خیابان‌های شهر تهران به تغییر نام خیابان‌ها به نام شاعران شهر تهران رأی مثبت دادند و قرار شد خیابان دوم در خیابان شهید نعمتی در محدوده شهید کلاهدوز در منطقه ۳ به نام «منوچهر آتشی» نامگذاری شود.

همچنین ۱۱ خیابان کوچه دیگر در خیابان شهید نعمتی در محدوده شهید کلاهدوز به نام شعرای دیگر تغییر یافت که بر این اساس خیابان دوم به نام «عمران صلاحی»، خیابان چهارم به نام «محمد قهرمانی»، خیابان پنجم به نام «بیژن ترقی»، خیابان ششم به نام «اسماعیل شاهرودی» نامگذاری شد.

همچنین در همین آدرس خیابان هفتم به نام «پروین دولت‌آبادی»، خیابان هشتم به نام «اخوان ثالث»، خیابان نهم به نام «سیمین بهبهانی»، خیابان یازدهم به نام «فروغ فرخزاد»، خیابان دوازدهم به نام «فریدون مشیری»، خیابان شانزدهم به نام «محمدعلی سپانلو» و خیابان هجدهم به نام «سیدکریم امیری فیروزکوهی» نامگذاری شد.

با رأی اکثریت آراء این تغییر نام‌ها که به پیشنهاد انجمن شاعران بود، تصویب شد.

نسخه PDF نسخه چاپی ارسال به دوستان