وزارت ارشاد و صدا و سیما مکلف به بیمه اصحاب فرهنگ و رسانه شدند | اسپادانا خبر
 
 
دوشنبه، 10 ارديبهشت 1403 - 17:51

وزارت ارشاد و صدا و سیما مکلف به بیمه اصحاب فرهنگ و رسانه شدند

شماره: 24049
Aa Aa

وزارت فرهنگ و صدا و سیما مکلف شدند نسبت به پوشش بیمه تامین اجتماعی اعم از خدمات درمانی و بازنشستگی اصحاب فرهنگ، هنر و رسانه اقدام کنند.

در نشست علنی مجلس شورای اسلامی تصویب شد؛
وزارت ارشاد و صدا و سیما مکلف به بیمه اصحاب فرهنگ و رسانه شدند

طبق لایحه برنامه هفتم توسعه، وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی و صدا و سیما مکلفند نسبت به پوشش بیمه تامین اجتماعی اعم از خدمات درمانی و بازنشستگی اصحاب فرهنگ، هنر و رسانه اقدام کنند.

به گزارش اسپادانا خبر و به نقل از ایرنا، در نشست علنی مجلس شورای اسلامی، ادامه بررسی جزئیات لایحه برنامه هفتم توسعه در دستور کار مجلس قرار گرفت و نمایندگان با بند (الحاقی ۴) ماده ۷۵ و بند الحاقی ۲ ماده ۷۸ این لایحه موافقت کردند.

در بند الحاقی ۴ ماده ۷۵ آمده است:

وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی و سازمان صدا و سیمای جمهوری اسلامی ایران مکلفند به منظور حمایت از اصحاب فرهنگ، هنر و رسانه نسبت به پوشش بیمه تامین اجتماعی اعم از خدمات درمانی و بازنشستگی با رعایت بند (ش) ماده ۲۹ این قانون اقدام کند.

نمایندگان در ادامه بررسی جزئیات لایحه برنامه هفتم توسعه با بند الحاقی ۲ ماده ۷۸ بدین شرح موافقت کردند:

بر اساس ماده ۶ قانون اهداف، وظایف و اختیارات وزارت ورزش و جوانان مصوب ۱۳۹۹/۰۶/۱۶ ، صندوق حمایت از قهرمانان و پیشکسوتان به عنوان متولی بیمه اجتماعی ورزشکاران و قهرمانان مکلف است از محل منابع در اختیار و درآمدهای شرکت های تابعه این صندوق نسبت به پرداخت حق بیمه اجتماعی افراد ذیل تا زمان بازنشستگی با رعایت بند (ش) ماده ۲۹ این قانون، اقدام کند.

نسخه PDF نسخه چاپی ارسال به دوستان