پسر خاوری “تاجر الهام‌بخش” سال ۲۰۲۲ شد | اسپادانا خبر
 
 
جمعه، 7 ارديبهشت 1403 - 21:55

پسر خاوری “تاجر الهام‌بخش” سال ۲۰۲۲ شد

شماره: 17972
Aa Aa

اردوان خاوری متعلق به خانواده‌ای است که چندین نسل سابقه کارآفرینی دارند و تجربه صدها سال کسب و کار و ظرافت‌های آن به او ارث رسیده است.

مجله ‘تایکون’ در یکی از شماره‌های اخیر گزارش کرد؛
پسر خاوری “تاجر الهام‌بخش” سال ۲۰۲۲ شد

مجله ‘تایکون’ در یکی از شماره‌های اخیر خود اردوان (اردی) خاوری، پسر محمودرضا خاوری، مدیرعامل پیشین بانک ملی ایران و از مجرمان محکوم شده در ایران به‌خاطر مشارکت در اختلاس ۳ هزار میلیارد تومانی را به‌عنوان “تاجر الهام‌بخش” سال ۲۰۲۲ انتخاب کرده است.

به گزارش اسپادانا خبر، این مجله در گزارشی بدون اشاره به پرونده محکومیت و اختلاس محمودرضا خاوری در ایران، فرار وی به کانادا و پرونده‌های بسیار بعدی این خانواده به توضیح‌ دستاوردهای تجاری اردوان پرداخته و وی را به‌عنوان یک تاجر و کارآفرین موفق معرفی کرده است.

در گزارش مجله تایکون درباره اردوان خاوری آمده است:

«هنگامی که اردوان خاوری در ۱۸ سالگی تصمیم به سرمایه‌گذاری گرفت کسی به او توجه نکرد زیرا بسیار جوان بود. آنچه دیگران از آن اطلاع نداشتند پیشینه خانوادگی خاوری جوان بود. اردوان خاوری متعلق به خانواده‌ای است که چندین نسل سابقه کارآفرینی دارند و تجربه صدها سال کسب و کار و ظرافت‌های آن به او ارث رسیده است. آقای [اردوان] خاوری در سال ۲۰۰۵ شروع به فعالیت در صنعت سفر و گردشگری کرد. او طی ۳ سال فعالیت تبدیل به یکی از ۳ شرکت بزرگ فعال در آژانس‌های مسافرتی در کانادا شد و شرکت او ۱۱ دفتر در سراسر کشور تاسیس کرد و خدمات فروش عمده خدمات مسافرتی به بیش از ۲۵ آژانس در کشور ارایه داد. افراد و شرکت‌های ثروتمند و برجسته در زمره مشتریانش بودند و به همین علت شرکت او جزو نخستین آژانس‌های مسافرتی غربی بود که بسته کامل تور گردشگری دبی را به مشتریان ارایه داد.»

بر اساس گزارش روزنامه گلوب اند میل کانادا، پدر اردوان یعنی محمودرضا خاوری در سال ۲۰۰۵‌ شهروندی کانادا را دریافت کرده است. خانواده خاوری دست‌کم از سال ۲۰۰۱ در کانادا زندگی می‌کنند.

مجله تایکون درباره دیگر فعالیت‌های دیگر اقتصادی اردوان خاوری نوشته است:

ارتباط دایمی اردوان خاوری با صاحبان کسب و کارهای اماراتی باعث شد تا او در سال ۲۰۰۷ یک شرکت بازرگانی تخصصی در زمینه خرید و فروش مصالح ساختمانی در این کشور راه‌اندازی کند. شرکت موردنظر موفق شد گردش مالی سالانه ۲۵۰ میلیون دلاری را محقق کند. در گام بعدی او در سال ۲۰۰۹ حمایت مالی از چند پروژه بزرگ ساخت و ساز آپارتمان‌های لوکس در تورنتو را آغاز کرد. هم اکنون این تشکیلات اقتصادی تبدیل به پروژه‌ای به ارزش چند ده میلیون دلار در تامین مالی سهام چنین طرح‌های ساختمانی شده است. آقای خاوری در سال ۲۰۱۸ شرکت سرمایه‌گذاری خانوادگی خود به نام ۸۶۰۸ Capital Group را راه‌اندازی کرد که هدف اصلی آن مدیریت سرمایه خود شرکت و ارایه راه‌حل‌های سرمایه‌گذاری برای کسب و کارهای متوسط و مالکان زمین در تمامی نقاط جهان است. همچنین، این گروه خدمات فرعی به بستگان، دوستان و همکاران در زمینه‌های مدیریت مالی و ساختاربندی سرمایه ارایه می‌دهد. مشتریان شرکت نیز افراد موفق کارآفرین هستند و ثروت موروثی آنها باعث شده است نیازهای خاص داشته باشند. آقای خاوری و تیم او نیز دارای چنین پشتوانه‌ای است و به همین علت می‌توانند با آنها همذات‌پنداری کنند.

نسخه PDF نسخه چاپی ارسال به دوستان