۱۴ میلیون نفر از جمعیت ایران حتی یک دوز واکسن کرونا هم نزده اند | اسپادانا خبر
 
 
پنجشنبه، 6 ارديبهشت 1403 - 11:15

۱۴ میلیون نفر از جمعیت ایران حتی یک دوز واکسن کرونا هم نزده اند

شماره: 18073
Aa Aa

تعداد مبتلایان روزانه کرونا در ایران بعد از گذشت ۲۸ ماه دو رقمی شده اما در طول ۲۴ ساعت گذشته ۷ بیمار مبتلا به کووید۱۹ جان خود را از دست داده اند.

سخنگوی ستاد ملی مقابله با کرونا­ در ایران؛
۱۴ میلیون نفر از جمعیت ایران حتی یک دوز واکسن کرونا هم نزده اند

عباس شیراوژن، سخنگوی ستاد ملی مقابله با کرونا­ در ایران در گفتگوی ویژه خبری گفت:

هنوز ۱۴ میلیون نفر از جمعیت هدف کشور حتی یک دوز واکسن کرونا نزده اند.

به گزارش اسپادانا خبر، او با اعلام اینکه تکمیل چرخه واکسیناسیون نقش مهمی در کاهش مرگ و میرهای کرونایی دارد از مردم خواست برای دریافت واکسن خود اقدام کنند.

حمید عمادی، متخصص بیماری‌های عفونی نیز در این برنامه با هشدار درباره اینکه تک رقمی شدن تعداد فوتی‌ها به معنای پایان کرونا نیست از مردم خواست علاوه بر تکمیل چرخه واکسیناسیون شیوه نامه‌های بهداشتی را هم رعایت کنند.

  •  

 وزارت بهداشت ایران آخرین آمار ابتلا و فوت روزانه کرونا در این کشور را اعلام کرد.

از دیروز تا امروز ۱۴ خردادماه ۱۴۰۱ و بر اساس معیارهای قطعی تشخیصی ۶۴ بیمار جدید مبتلا به کووید۱۹ در کشور شناسایی و ۱۳ نفر از آنها بستری شدند. مجموع بیماران کووید۱۹ در ایران نیز به ۷ میلیون و ۲۳۲ هزار و ۶۷۸ نفر رسید.

در طول ۲۴ ساعت گذشته ۷ بیمار مبتلا به کووید۱۹ نیز جان خود را از دست دادند و مجموع جان باختگان این بیماری به ۱۴۱ هزار و ۳۲۸ نفر ماند ۴۷۰ نفر از بیماران مبتلا به کووید۱۹ هم در بخش های مراقبت های ویژه بیمارستانها تحت مراقبت قرار دارند.

در حال حاضر هیچ کدام از شهرستان های ایران در وضعیت قرمز و نارنجی قرار ندارند. ۱۴۷ شهرستان در وضعیت زرد و ۳۰۱ شهرستان در وضعیت آبی قرار دارند.

تعداد مبتلایان روزانه کرونا در ایران نبز بعد از گذشت ۲۸ ماه دو رقمی شد.

 

نسخه PDF نسخه چاپی ارسال به دوستان