۱۵۵ فروند هواپیمای ایران نیاز به تعمیر دارند | اسپادانا خبر
 
 
چهارشنبه، 12 ارديبهشت 1403 - 18:39

۱۵۵ فروند هواپیمای ایران نیاز به تعمیر دارند

شماره: 20488
Aa Aa

امروز صنعت هوایی روی پای خود ایستاده و ما هیچ هواپیمایی را برای تعمیر به خارج نمی فرستیم| باید 550 فروند هواپیما داشته باشیم اما 330 فروند داریم.

محمدی بخش، رئیس سازمان هواپیمایی جمهوری اسلامی ایران؛
۱۵۵ فروند هواپیمای ایران نیاز به تعمیر دارند

 محمد محمدی بخش، رئیس سازمان هواپیمایی جمهوری اسلامی ایران در دانشکده صنعت هواپیمایی ایران گفت:

امروز صنعت هوایی روی پای خود ایستاده به گونه ای که ما هیچ هواپیمایی را برای تعمیر به خارج نمی فرستیم.

به گزارش اسپادانا خبر، وی اظهار داشت:

78 درصد سوانح منجر به مرگ در حمل و نقل هوایی در دنیا عامل انسانی است پس نیروی انسانی رکن رکین صنعت هوایی است و هرگاه ما به نیروی انسانی و آموزش آن توجه کردیم موفق بودیم.

وی با بیان اینکه امروز در حوزه تعمیر، نگهداری، طراحی و ساخت با کمبود جدی نیروی انسانی متخصص مواجه هستیم افزود:

پیشنهاد شفاف و روشن ما برای سازمان استخدامی ادامه فعالیت دانشکده صنعت هواپیمایی با انجام اصلاحات مدنظر است. همچنین در فرودگاه‌های کشور باید 550 فروند هواپیما وجود داشته باشد اما تعداد این هواپیماها هم اکنون 330 فروند است که از این تعداد سال گذشته 98 فروند سرخط بوده و امسال با اقداماتی که انجام شده تعداد آنها به 175 فروند افزایش یافته و امیدواریم تا پایان سال نیز بر تعداد این هواپیماها افزوده شود. هر چقدر هواپیما وارد کنیم و فرودگاه ها فعال شوند ما باز هم ظرفیت به‌کارگیری نیرو در صنعت هواپیمایی داریم البته ما در حوزه مراقبت پرواز با مشکل نیروی‌انسانی مواجه هستیم. 

محمدی بخش با بیان این‌که در این مدت کوتاه معجزه ای برای برگردان هواپیماهای نیازمند تعمیر به چرخه اتفاق افتاده است گفت:

خرید هواپیماهای دسته دوم مطابق با الگوهای تعریف شده و متناسب با زیرساخت های کشور دومین راهبرد سازمان هواپیمایی کشوری است. همچنین ساخت هواپیما به عنوان یکی دیگر از راهبردها در هسای اصفهان با دستور رییس جمهور با شتاب خیلی خوبی در حال انجام است و ما به ساخت هواپیمای بومی پایبند هستیم.

وی افزود:

ما خرید هواپیمای نو را از دستور کار خارج نکردیم و حتی در مورد تامین اعتبارش صحبت ‌شده ولی با خرید هواپیمای نو طبق الگوی برجام مخالفیم چون در حوزه برجام خرید خوبی انجام ندادیم و پول زیادی هم پرداختیم و از طرفی هم این خریدها متناسب با نیاز کشورمان نبود. اساسا اروپایی‌ها در حوزه ایرباس هیچ پشتیبانی و خدمات پس از فروشی به ما ارائه نکردند بنابراین این قرارداد، قرارداد زنده ای نیست و باید فکری به حال آنها کنیم. به هر روی باید هوشیار باشیم که ببینم طرف ما چه کسی است. امروز مهم‌ترین وظیفه ما این است که دشمن شناس خوبی باشیم.

 او گفت:

تا جایی که می توانیم از ۱۵۵ فروند هواپیمای نیازمند به تعمیر هر تعدادی را که می توانیم در داخل تعمیر می کنیم تا هواپیماها را به خط برگردانیم.

نسخه PDF نسخه چاپی ارسال به دوستان