۵۲ استاد دیگر از دانشگاه اخراج شدند | اسپادانا خبر
 
 
يكشنبه، 9 ارديبهشت 1403 - 12:11

۵۲ استاد دیگر از دانشگاه اخراج شدند

شماره: 23334
Aa Aa

به دنبال انتشار اخبار جدید درباره اخراج استادان معلوم شد یکدست‌سازی بدنه آموزش عالی پروژه‌ای است که با جدیت در دولت سیزدهم دنبال می‌شود و این کابینه برخلاف همتایانش در دولت‌های نهم و دهم قصد آتش‌بس ندارد.

در گزارش منتشر شده روزنامه اعتماد آمد؛
۵۲ استاد دیگر از دانشگاه اخراج شدند

روزنامه اعتماد نام 52 نفر دیگر از استادان اخراجی بازنشسته اجباری یا تعلیق و منفصل از تدریس را منتشر کرد.
به گزارش اسپادانا خبر، در گزارش این روزنامه آمده است:

هفته‌ای که به پایان آن رسیده‌ایم روزهای تلخی برای جامعه دانشگاهی و اندیشمند کشور داشت؛ از ابتدای هفته و به دنبال انتشار اخبار جدید درباره اخراج استادان معلوم شد یکدست‌سازی بدنه آموزش عالی پروژه‌ای است که با جدیت در دولت سیزدهم دنبال می‌شود و این کابینه برخلاف همتایانش در دولت‌های نهم و دهم قصد آتش‌بس ندارد.
در حالی که از شهریور 1400 تا پایان مرداد امسال نام ده‌ها استاد دانشگاه در فهرست ممنوع‌الورودها، ممنوع‌التدریس‌ها، اخراجی‌ها و بازنشسته‌های اجباری قرار گرفته بود در این هفته هم، داریوش رحمانیان، آذین موحد و حسین علایی (استادان دانشگاه تهران) علی شریفی زارچی (استاددانشگاه صنعتی شریف) آمنه عالی و حمیده خادمی (استادان دانشگاه علامه طباطبایی) سید رضا صالحی امیری (استاد دانشگاه آزاد) رهام افغانی خراسکانی (استاد دانشگاه شهید بهشتی)و محمدرضا نظری نژاد (استاد دانشگاه گیلان) که در هفته های قبل، احکام بدوی شفاهی یا کتبی ممنوعیت از تدریس دریافت کرده بودند،در شبکه‌های اجتماعی یا در گفت‌وگو با پایگاه‌های خبری اعلام کردند که حکم قطعی پایان همکاری، انفصال از تدریس یا قطع حقوق به ایشان ابلاغ شده است.

در این گزارش نام 52 نفر دیگر از استادانی که از شهریور 1400 (آغاز فعالیت دولت سیزدهم) تا 8 شهریور امسال برخلاف خواست خود از بدنه آموزش عالی حذف شده‌اند اعلام شده است.

  •  

علی شمسی پور، سخنگوی وزارت علوم جمهوری اسلامی ایران اخراج ۵۸ استاد دانشگاه را «کذب» و «دروغ محض» خواند و گفت:

«انتشار آن با نیات و اغراض سیاسی صورت گرفته است

او درباره اخراج ۵۸ استاد دانشگاه گفت:

از این لیست ۳ نفر مربوط به دانشگاه‌های علوم پزشکی و ۱۷ نفر مربوط به دانشگاه آزاد هستند؛ خودشان باید پاسخ دهند. از ۳۸ نفر باقی‌مانده نیز ۳ نفر پرونده قضائی خارج از وزارت علوم دارند.

وی گفت:

۷ نفر از این لیست در اغتشاشات اخیر کنشگری مجرمانه داشتند و ۲ نفرشان رد صلاحیت شده‌اند‌‌.

سخنگوی وزارت علوم، تحقیقات و فناوری به موضوع اخراج ۵۸ نفر از اعضای هیات علمی دانشگاه‌ها واکنش نشان داد و آن را تکذیب کرد. سخنگوی وزارت علوم در گفتگو با مهر

 

نسخه PDF نسخه چاپی ارسال به دوستان