1474 نوزاد از مادران 10 تا 14 ساله متولد شده اند | اسپادانا خبر
 
 
پنجشنبه، 30 فروردين 1403 - 5:27

1474 نوزاد از مادران 10 تا 14 ساله متولد شده اند

شماره: 17403
Aa Aa

میزان زاد و ولد در ماههای پایانی سال ۱۴۰۰ نسبت به ماههای پایانی سال ۱۳۹۹ تحت تأثیر امتیازات اقتصادی در نظر گرفته شده برای اقشار فقیر افزایش یافته است.

ثبت احوال ایران بر اساس آمار رسمی موالید۱۴۰۰؛
1474 نوزاد از مادران 10 تا 14 ساله متولد شده اند

سازمان ثبت احوال ایران بر اساس آمارهای رسمی موالید۱۴۰۰ اعلام کرد:

طی سال گذشته 69 هزار و 103 نوزاد از مادران گروه سنی 10 تا 19 ساله متولد شدند که گروه سنی پرخطر محسوب می‌شوند.

به گزارش اسپادانا خبر، در گزارش این سازمان آمده است:

در همین حال 1474 نوزاد از مادرانی متولد شده‌اند که خود بین 10 تا 14 سال داشته‌اند.

سال گذشته یک میلیون و ۱۰۶ هزار و ۷۲ نوزاد در کشور متولد شد که در مقایسه با سال ۱۳۹۹ از کاهش بسیار ناچیزی برخوردار بود و بدین ترتیب روند کاهش موالید در ایران متوقف شد. از مجموع متولدان سال گذشته ۵۷۱ هزار و ۲۵۶ پسر و ۵۳۴ هزار و ۸۱۶ دختر بودند که نسبت جنسی ۱۰۶٫۸ را نشان می‌دهد یعنی در مقابل تولد هر ۱۰۰ نوزاد دختر ۱۰۶٫۸ نوزاد پسر به دنیا آمده است.

همچنین طی سال گذشته ۶۹ هزار و ۱۰۳ نوزاد از مادران گروه سنی ۱۰ تا ۱۹ ساله متولد شدند که گروه سنی پرخطر محسوب می‌شوند و در همین حال ۱۴۷۴ نوزاد از مادرانی متولد شده‌اند که خود بین ۱۰ تا ۱۴ سال داشته‌اند.

بیشترین تولد از مادران گروه سنی ۳۰ تا ۳۴ ساله با مجموع ۳۰۱ هزار و ۳۶۹ نوزاد و پس از آن مادران گروه سنی ۲۵ تا ۲۹ بودند که در مجموع ۲۸۳ هزار و ۲۴۱ نوزاد به دنیا آورده اند.

مادران گروه سنی ۲۰ تا ۲۴ ساله نیز در مجموع ۱۹۶ هزار و ۴۰۲ نوزاد به دنیا آوردند.

همچنین ۴۷ هزار و ۵۹۸ هزار تولد از مادران گروه سنی ۴۰ تا ۴۴ ساله متولد شده‌اند که نسبت به سال گذشته از افزایش ۷ درصدی برخوردار است.

در گروه سنی ۴۵ تا ۴۹ ساله نیز طی سال گذشته ۳۷۵۶ زن صاحب فرزند شدند که میزان فرزندآوری این گروه پرخطر نسبت به سال گذشته ۱۲ درصد افزایش یافته است. میزان فرزندآوری مادران گروه سنی ۵۰ تا ۵۴ ساله نیز در سال گذشته ۲۵۵ فرزند بوده است.

میزان زاد و ولد در ماههای پایانی سال ۱۴۰۰ نسبت به ماههای پایانی سال ۱۳۹۹ در همه گروه‌های سنی شتاب گرفته است که به نظر می‌رسد تحت تأثیر سیاست‌های تشویقی و امتیازات اقتصادی در نظر گرفته شده برای اقشار فقیر باشد.

سال گذشته ۵۳۶ هزار و ۱۰۹ نفر در کشور فوت کردند که سهم فوت مردان ۲۹۸ هزار و ۵۲۸ نفر و سهم فوت زنان ۲۳۷ هزار و ۵۸۱ نفر بود. تفاضل آمار زاد و ولد و مرگ‌ومیر سال گذشته ۵۶۹ هزار و ۹۶۳ نفر به جمعیت کشور اضافه شدند و میزان رشد طبیعی جمعیت ۷ دهم درصد بود. 

نسخه PDF نسخه چاپی ارسال به دوستان