۱۱۵۶ نفر از زندانیان آزاد شدند | اسپادانا خبر
 
 
جمعه، 31 فروردين 1403 - 8:41

۱۱۵۶ نفر از زندانیان آزاد شدند

شماره: 20320
Aa Aa

گفته شده کسانی که در قضایای اخیر ایران مرتکب جنایت شده و مدافعان امنیت را شهید و مجروح کردند، اموال مردم را به آتش کشیدند و قرآن را سوزاندند قابل بخشش نیستند.

پس از پیروزی تیم ملی فوتبال جمهوری اسلامی ایران؛
۱۱۵۶ نفر از زندانیان آزاد شدند

پس از پیروزی تیم ملی فوتبال جمهوری اسلامی ایران، غلامحسین محسنی اژه‌ای، رئیس قوه قضاییه به مراجع و مراکز ذیربط قضایی دستور داد نسبت به آن دسته از زندانیان که شرایط بهره‌مندی از ارفاقات قانونی را دارا هستند نهایت مساعدت و معاضدت انجام گیرد و مقدمات آزادی آن‌‎ها در اولین فرصت ممکن فراهم شود.

به گزارش اسپادانا خبر و به نقل از میزان، در دستور رئیس دستگاه قضا تصریح شده که بدیهی است کسانی که در قضایای اخیر مرتکب جنایت شده و مدافعان امنیت مردم را شهید و مجروح کردند و اموال مردم را به آتش کشیدند و قرآن را سوزاندند، قابل اغماض و بخشش نیستند و تاکید بر این است که برای عناصر و مسببان اصلی حوادث اخیر هیچ جای ارفاق وجود ندارد اما در میان افرادی که براساس این دستور از ارفاقات قانونی برخوردار شده اند بازداشت‌شدگان وقایع اخیر ایران که واجد شرایط قانونی بوده اند نیز حضور دارند.

در استان تهران ۱۹۵ نفر، ۱۴ نفر در استان هرمزگان، ۲۰ نفر در استان آذربایجان غربی، ۵۷ نفر در استان البرز، ۴۰نفر در استان کرمان، ۱۸ نفر در استان کردستان، ۲۰۴ نفر در استان فارس، ۷۸ نفر در استان مازندران، ۸۰ نفر در استان مرکزی، ۳۰ نفر در استان بوشهر و ۶ نفر در استان خراسان جنوبی آزاد شدند. همچنین در استان سمنان ۷ نفر آزاد و ۲۳ نفر از متهمان اتفاقات اخیر که تأثیر عمل آنان در ارتکاب بزه خفیف بوده از ارفاقات قانونی بهره‌مند شدند. همچنین ۱۴ نفر در استان ایلام، ۹ نفر در استان خراسان شمالی، ۲۳۶ نفر در استان خوزستان،۱۷ نفر در استان چهار محال بختیاری،۲۱ نفر در استان گلستان ،۳۶ نفر در استان کرمانشاه، ۲۴ نفر در استان زنجان و ۵۰ نفر در استان گیلان و مجموعا یک هزارو ۱۵۶ نفر از زندان های ۲۰ استان آزاد شدند.

گفته شده اجرای این دستور در سایر استان‌ها نیز در دستور کار قرار دارد و تعداد دیگری از متهمان واجد شرایط از ارفاقات قانونی بهره‌مند خواهند شد.

نسخه PDF نسخه چاپی ارسال به دوستان