«ماریوپل» به تصرف روسیه درآمد | اسپادانا خبر
 
 
جمعه، 31 فروردين 1403 - 5:54

«ماریوپل» به تصرف روسیه درآمد

شماره: 17856
Aa Aa

آخرین گروه از نیروهای اوکراینی در کارخانه فولاد آزوفستال ماریوپل تسلیم شده و روسیه بر تمامی تاسیسات کارخانه فولاد آزوفستال کنترل کامل دارد.

آخرین گروه سربازان اوکراین تسلیم شدند؛
«ماریوپل» به تصرف روسیه درآمد

وزارت دفاع روسیه اعلام کرد که آخرین گروه از نیروهای اوکراینی در کارخانه فولاد آزوفستال ماریوپل تسلیم شده و محاصره این کارخانه به پایان رسیده است.

به گزارش اسپادانا خبر و به نقل از روسیا الیوم، ایگور کوناشنکوف، سخنگوی وزارت دفاع روسیه گفت که نیروهای مسلح روسیه بر تمامی تاسیسات «آزوف‌استال» در ماریوپل کنترل کامل دارند.

وی افزود:

از 16 مه سال جاری 2439 نازی اوکراینی اهل آزوف و سربازان نیروهای مسلح اوکراین سلاح های خود را زمین گذاشته و تسلیم شدند. در روز جمعه آخرین گروه سربازان اوکراینی شامل 531 فرد مسلح تسلیم شدند.

این منطقه صنعتی از ۲۱ آوریل در محاصره نیروهای روسیه بود.

چند ساعت پیش از آن، نیروهای اوکراینی در آزوف استال اعلام کرده بودند که از فرمانده ارتش فرمان دست کشیدن از مقاومت دریافت کرده‌اند تا جان آنها در امان بماند. این خبر را دنیس پروکوپنکو، فرمانده هنگ گارد ملی آزوف اعلام کرده است.

ولودیمیر زولنسکی، رییس جمهوری اوکراین نیز پیش از اعلام سقوط ماریوپل از سوی روسیه در یک مصاحبه تلویزیونی کشورهای غربی را در عقب‌نشینی اوکراین از آزوف استال مقصر دانست و گفت او بارها خواهان ارسال سلاح‌های مناسب به اوکراین شده بود تا ارتش این کشور بتواند از ماریوپل دفاع کرده و کسانی را که در آزوف‌ استال در محاصره روسها بودند آزاد کند.

نسخه PDF نسخه چاپی ارسال به دوستان