آمریکایی ها به دنبال فروپاشی نظام جمهوری اسلامی بودند | اسپادانا خبر
 
 
شنبه، 8 ارديبهشت 1403 - 14:37

آمریکایی ها به دنبال فروپاشی نظام جمهوری اسلامی بودند

شماره: 12902
Aa Aa

رئیس جمهور ایران گفته پیروزی مردم ایران در جنگ اراده‌ها به همه ندا می دهد که در مقابل تجاوز و ظلم بایستند تا خداوند پیروزی را نصیب آنان کند.

روحانی در مراسم بهره برداری از طرح های بنیاد شهید؛
آمریکایی ها به دنبال فروپاشی نظام جمهوری اسلامی بودند

حسن روحانی، رئیس جمهور ایران در مراسم بهره برداری از طرح های ملی بنیاد شهید و ایثارگران گفت:

حکومت قبلی آمریکا همه تلاش خود را کرد که ملت ایران را در برابر اراده ننگین خودش وادار به تواضع کند اما در این جنگ اراده‌ها، ملت ما پیروز شد و کاری کرد که امروز حاکمان جدید کاخ سفید به طور مداوم تکرار می‌کنند جنگ و فشار حداکثری دولت قبلی آمریکا منجر به شکست شده است. این یک حماسه بزرگ است و «داعیا الی الله باذنه» را تداعی می کند و به همه آزادی خواهان و جهانیان ندا می دهد که در مقابل تجاوز و ظلم بایستند تا خداوند پیروزی را نصیب آنان کند.

به گزارش اسپادانا خبر و به نقل از ایرنا، او با بیان اینکه مردم ما رنج بسیار زیادی در مدت این سه سال کشیدند افزود:

مردم ما روزهای بسیار سختی مخصوصا از لحاظ اقتصادی طی کردند اما از نظر اخلاقی و سیاسی و حقوقی پیروزی های بزرگ و درخشانی به دست آوردند. آمریکایی ها می خواستند کاری کنند که این نظام فرو بریزد اما مردم ما در این سه سال رنج را تحمل کردند و نظام امروز در سایه فداکاری این ملت مقاوم و بزرگ، اقتدار بیشتری نسبت به سه سال قبل دارد. ما در دنیا سرافکنده نیستیم و باوجود فشار و تحریم و اینکه راه رسیدن همه امکانات را به کشور ما بستند اما به لطف خدا سربلند هستیم و امروز تمام امکانات پزشکی مورد نیاز برای مبارزه با کرونا از نظر آی سی یو، ونتیلاتور و دارو را شرکت های دانش بنیان درست کردند و در بعضی زمینه ها، قدرت صادرات داریم و دولت هم باوجود فشارها، بودجه های لازم را تامین کرد و معوقات پرستاران را هم پرداخت کرد.

روحانی تصریح کرد: رعایت اصول اخلاقی است که می تواند همه دنیا را به اسلام و راه حق دعوت کند.

روحانی با اشاره به فداکاری های کادر درمان در دوران کرونا خاطرنشان کرد:

امروز ملت ایران حماسه جدیدی آفریده و همانطور که در هشت سال دفاع مقدس، حماسه ایثار و فداکاری آفرید امروز در سه سال اخیر در جنگ اقتصادی دشمن، ملت ما با ایستادگی و مقاومت، حماسه افتخارآفرین جدیدی را به وجود دارد.

رییس جمهوری ادامه داد:

در روز بعثت نبی اکرم، بار مسوولیت سنگین بر دوش ما قرار می گیرد. پیامبر مشعل فروزنده هدایت را بر دوش گرفت از امروز یعنی روز بعثت تا پایان عمر مبارکش و بعد هم آن راه را امامان معصوم و در زمان غیبت امام دوازدهم علما، دانشمندان و فرهیختگان را بر دوش دارند. همه ارزش های ما در سایه انتخاب است اگر ما انتخاب گر خوبی باشیم سعادت دنیا و آخرت ما تامین می شود. اخلاق، دین،  نوع حکومت ما بر مبنای انتخاب جامعه و امت اسلامی است. امروز هم ما باید کاری کنیم که این مشعل را بر دوش بگیریم، پیامبر داعی بود و مردم را هم با بیان، حکمت و پندش و  اخلاق زیبا و کریمش فرا می خواند و امروز هم مسلمانان و ایرانیان که پیرو آن پیامبر عظیم و شان هستیم با اخلاق و کردار و درست حرکت کردن باید جاذبه داشته باشیم.
 

وی در خصوص تامین واکسن برای عموم مردم گفت:

در داخل، هم برای تولید واکسن اقدامات خوبی صورت گرفته و حتما در سال آینده سه نوع واکسن ساخت داخل رازی، برکت و پاستور را در اختیار مردم خواهیم گذاشت و این واکسن ها اکنون تزریق می شود اما تا زمانی که اجازه واکسیناسیون عمومی داده شود، چند ماهی طول می کشد.

نسخه PDF نسخه چاپی ارسال به دوستان