آمریکا بانک مرکزی ایران را دوباره تحریم کرد | اسپادانا خبر
 
 
جمعه، 10 فروردين 1403 - 11:25

آمریکا بانک مرکزی ایران را دوباره تحریم کرد

شماره: 8534
Aa Aa

در حالی که ترامپ می گوید گزینه نظامی علیه ایران روی میز است، وزیر خزانه‌داری آمریکا، بانک مرکزی را آخرین منبع درآمدزایی ایران خوانده است.

تحریم‌های جدید علیه ایران بسیار بزرگ هستند؛
آمریکا بانک مرکزی ایران را دوباره تحریم کرد

دونالد ترامپ، رئیس‌جمهور آمریکا اعمال تحریم علیه بانک مرکزی ایران را اعلام کرد.

به گزارش اسپادانا خبر و به نقل از فارس و ایسنا، استیون منوچین، وزیر خزانه‌داری آمریکا مدعی شد که این بانک آخرین منبع درآمدزایی جمهوری اسلامی ایران است.

وزارت خزانه‌داری آمریکا از تحریم بانک مرکزی، صندوق توسعه ملی ایران و شرکت اعتماد تجارت پارس خبر داد.

 وزارت خزانه‌داری آمریکا با صدور بیانیه‌ای اعلام کرد که بانک مرکزی ایران، صندوق توسعه ملی و شرکت اعتماد تجارت پارس در لیست تحریم‌های آمریکا قرار گرفته‌اند.

در این بیانیه ادعا شده که بانک مرکزی ایران مسئول تامین مالی سپاه پاسداران جمهوری اسلامی ایران، نیروهای قدس و حزب‌الله است.

مطابق این تحریم‌ها اشخاص و شرکت‌های آمریکایی نمی‌توانند با این نهادهای ایرانی دادو ستد داشته باشند و هرکسی که به دادوستد با این نهادها مشغول باشد، مشمول تحریم‌های آمریکا خواهد شد.

«دونالد ترامپ»، رئیس جمهور آمریکا در کاخ سفید و پیش از دیدار با نخست وزیر استرالیا نیز از تحریم جدید یکی از بانک‌های ایران خبر داد.

وی مدعی شد که این تحریم‌ها در عالی‌ترین سطح بوده و بسیار بزرگ هستند.

ترامپ در ادامه سخنانش مدعی شد که گزینه نظامی علیه ایران همچنان روی میز است.

وی این ادعا را در حالی مطرح می‌کند که کارشناسان بارها تاکید کرده‌اند که آمریکا در وضعیت ایجاد درگیری جدید در خاورمیانه قرار ندارد.

 

نسخه PDF نسخه چاپی ارسال به دوستان