آمریکا تحریم‌های جدیدی علیه ایران اعمال کرد | اسپادانا خبر
 
 
پنجشنبه، 6 ارديبهشت 1403 - 11:47

آمریکا تحریم‌های جدیدی علیه ایران اعمال کرد

شماره: 17274
Aa Aa

آمریکا می گوید حتی همزمان با تلاش برای احیای برجام در هدف قرار دادن کسانی که از برنامه موشکی ایران حمایت می کنند تردید نخواهد کرد.

به دلیل ارتباط با سپاه پاسداران انقلاب اسلامی؛
آمریکا تحریم‌های جدیدی علیه ایران اعمال کرد

وزارت خزانه داری آمریکا تحریم‌های جدیدی را علیه چند نهاد و یک فرد ایران اعمال کرد.

به گزارش اسپادانا خبر و به نقل از فارس، بر اساس بیانیه وزارت خزانه داری آمریکا «محمد علی حسینی» به دلیل ارتباط با سازمان جهاد خودکفایی سپاه پاسداران انقلاب اسلامی در لیست تحریم‌های آمریکا قرار گرفت.

همچنین شرکت «جستار صنعت دلیجان»، «شرکت صنعتی عمرانی پارس بنای صدر»، شرکت «سایه بان سپهر دلیجان» و شرکت «سینا کامپوزیت دلیجان» به لیست تحریم‌های وزارت خزانه داری آمریکا افزوده شدند.

وزارت خزانه داری آمریکا مدعی شده که این شرکت‌ها را به دلیل ارتباط با سپاه پاسداران انقلاب اسلامی تحریم کرده است.

برایان نلسون، معاون وزیر خزانه داری آمریکا گفت:

آمریکا در هدف قرار دادن کسانی که از برنامه موشکی بالستیک ایران حمایت می کنند تردید نخواهد کرد؛ حتی همزمان با تلاش برای احیای توافق هسته‌ای با ایران.

  •  

سخنگوی وزارت امورخارجه ایران گفت:

تحریم‌های اعلام شده جدید آمریکا نشانه دیگری از سوءنیت دولت آمریکا در قبال مردم ایران است که در تداوم سیاست شکست خورده فشار حداکثری طراحی شده است. دولت کنونی آمریکا برخلاف ادعای خود از هر فرصتی برای طرح اتهامات بی‌اساس و فشار بر مردم ایران استفاده می‌کند. آمریکا در حالی که ادعا می‌کند آماده بازگشت به اجرای کامل تعهدات خود در توافق هسته‌ای است همچنان به نقض اساسی آن و قطعنامه ۲۲۳۱ شورای امنیت ادامه می‌دهد.

نسخه PDF نسخه چاپی ارسال به دوستان