آیت‌الله یوسف صانعی درگذشت | اسپادانا خبر
 
 
يكشنبه، 16 ارديبهشت 1403 - 3:49

آیت‌الله یوسف صانعی درگذشت

شماره: 11154
Aa Aa

او که در اثر زمین خوردگی، مبتلا به شکستگی لگن و استخوان دست شده و در بیمارستان نکویی قم بستری شده بود قبل از عمل جراحی درگذشت.

در بیمارستان نکویی قم؛
آیت‌الله یوسف صانعی درگذشت

آیت‌الله صانعی، مرجع تقلید شیعیان درگذشت.

به گزارش اسپادانا خبر، پیش تر، یوسف صانعی در اثر زمین خوردگی، مبتلا به شکستگی لگن و استخوان دست شده و در بیمارستان نکویی قم بستری شده بود.

دفتر آیت الله صانعی اعلام کرده او بیماری سیروز کبدی و بیماری کلیه داشته اما به‌ دليل شكستگی دست و لگن در بيمارستان بستری شده بوده و در زمان دیالیز و  قبل از عمل جراحی فوت کرده است.

یوسف صانعی در سال 1316 در روستای «ینگاباد» (نیک‌آباد) در منطقه جرقویه اصفهان متولد شد. محمدعلی صانعی، روحانی آن روستا پدرش بود و جدش «ملایوسف». ملایوسف فلسفه را نزد «جهانگیرخان قشقایی» آموخت.

او پس از پیروزی انقلاب اسلامی در 27 آذر 58 به عضویت رسمی جامعه مدرسین جدید درآمد و در همان سال، اولین سمت حکومتی یعنی عضو فقهای شورای نگهبان به همراه «عبدالرحیم ربانی‌شیرازی، لطف‌الله صافی، محمدرضا مهدوی‌کنی، غلامرضا رضوانی و احمد جنتی» دریافت کرد و تا 19 دی 61 در این کسوت بود.

او در دوره اول مجلس خبرگان با کسب بیش از دو میلیون رای از تهران به این مجلس راه یافت و بر این کرسی تکیه زد و پس از استعفا از شورای نگهبان نیز به عنوان دادستان کل کشور انتخاب شد.

 

برچسب ها: 
نسخه PDF نسخه چاپی ارسال به دوستان