آیت الله صافی از آسیبی که مردم را نشانه گرفته سخت بیمناک است | اسپادانا خبر
 
 
سه شنبه، 4 ارديبهشت 1403 - 13:51

آیت الله صافی از آسیبی که مردم را نشانه گرفته سخت بیمناک است

شماره: 15471
Aa Aa

این مجمع از همه علما و مراجع خواسته تا در برابر انحرافات و مشکلاتی که مردم و نظام را تهدید می کند بی تفاوت نبوده و سخن حق را بر زبان آورند.

مجمع مدرسین و محققین حوزه علمیه قم بیانیه داد؛
آیت الله صافی از آسیبی که مردم را نشانه گرفته سخت بیمناک است

مجمع مدرسین و محققین حوزه علمیه قم در حمایت از مواضع آیت الله صافی گلپایگانی مبنی بر تعامل با جهان بیانیه ای صادرکرد.

به گزارش اسپادانا خبر و به نقل از شفقنا در این بیانیه آمده است:

بسم الله الرحمن الرحیم
قل الحق من ربکم (الکهف:۲۹)
به دنبال درخواست بجا و خردمندانه مرجع بزرگوار حضرت آیت الله العظمی صافی گلپایگانی مبنی بر گشودن باب مذاکره و تعامل با جهان جهت حل مشکلات معیشتی مردم در ملاقات با رئیس مجلس جریانی از سخن حق و اظهار نظر خردمندانه معظم‌له سخت برآشفت و این مرجع بزرگوار را مورد تنقیص قرار داد و تعابیری دور از ساحت علم و اخلاق بکار برد. بدیهی است بسیاری از مراجع وعالمان دین همواره ملجا و مرجع مردم بوده و در برابر هرگونه بی عدالتی و آسیبی که مردم را تهدید نماید بی تفاوت نبوده اند؛ حال چه آسیبی مهلک تر از فقر و مشکلات معیشتی که دامن کثیری از افراد جامعه را گرفته و نظام و ملت را تهدید می‌کند.
آیت الله صافی برحسب وظیفه دینی از این تهدید و آسیبی که مردم را نشانه گرفته سخت نگران و بیمناک است و براساس وظیفه ای که به فرمایش امام علی (ع) به عهده عالمان دین است و خدا از علما پیمان گرفته است که در برابر پرخوری و سیری ظالم و گرسنگی مظلوم آرام و قرار نداشته باشند (نهج البلاغه، خطبه ۳)، حاکمان و مسئولان را انذار و اندرز داده است. در مورد مظلومان افغانستان نیز این مرجع بزرگوار فریاد برآور، و نجات آنان را از چنگ ظالمان وظیفه همه دانست.
مجمع مدرسین و محققین حوزه علمیه قم حمایت از سخنان و مواضع این مرجع بزرگوار شیعه را وظیفه خود دانسته و از همه علما و مراجع محترم می خواهد تا در برابر انحرافات و مشکلاتی که مردم و نظام را تهدید می کند بی تفاوت نبوده و سخن حق را بر زبان آورند چراکه وانهادن امر به معروف و نهی از منکر به تعبیر مولا علی (ع) موجب سلطه بدان و بدیها در جامعه می شود.

 

مجمع مدرسین و محققین حوزه علمیه قم

نسخه PDF نسخه چاپی ارسال به دوستان