ابراهیم رئیسی می گوید امید نسبت به آینده را افزون می کند | اسپادانا خبر
 
 
جمعه، 14 ارديبهشت 1403 - 2:54

ابراهیم رئیسی می گوید امید نسبت به آینده را افزون می کند

شماره: 13801
Aa Aa

حسن روحانی در دیدار با هشتمین رئیس جمهور ایران گفته بسیار خوشحالم که مردم به ندای آنان که به قهر با صندوق‌ها دعوت کرده بودند توجهی نکردند.

 پس از دیدار با حسن روحانی و در جمع خبرنگاران؛
ابراهیم رئیسی می گوید امید نسبت به آینده را افزون می کند

سیدابراهیم رئیسی  پس از دیدار با حسن روحانی و در جمع خبرنگاران گفت:

حتما با مجلس، نخبگان و صاحبنظران برای شکل دادن دولت جدید به منظور بازکردن گره های کشور تلاش خواهیم کرد به گونه ای که امیدی که در مردم عزیزمان نسبت به آینده ایجاد شده است افزون شود.

به گزارش اسپادانا خبر، وی با بیان اینکه دولت و ملت باید در کنار هم یک زندگی بسیار روشن و دل نشینی داشته باشند خاطرنشان کرد:‌  

در دولت جدید همه تلاش خود را برای بازکردن گره های کشور به ویژه در زمینه مشکلات معیشتی مردم به کار خواهیم بست. از همه مردم عزیز کشور و نامزدهای محترم که با شوق و اشتیاق در تجلی انتخاباتی پرشور نقش آفرینی کردند سپاسگزاری می کنم به ویژه از نقش مقام معظم رهبری در راس همه از رهبر معظم انقلاب اسلامی در ایجاد زمینه چنین حضوری که همه مردم و جمهور در شکل گیری دولت جدید نقش ایفا کنند، صمیمانه تشکر می کنم.

وی  یادآور شد:

امیدوارم حضور مردم پای صندوق های رای در کمک به دولت آینده بسیار نقش آفرین باشد.امیدوارم اعتمادی را که مردم به این طلبه خدمتگزار کردند در دوران مسئولیتم جبران کنم. ابتدا سپاس و تشکر خود را به مردم عزیز، بزرگوار و زمان شناس ایران ابراز می کنم و خدا را به سبب اعتمادی که مردم به این طلبه خدمتگزار داشته‌اند، شاکر هستم. با همکاری‌ای که جناب آقای روحانی و دولت در این مدت خواهند داشت از ظرفیت‌ها، تجربیات و گزارش‌های آنان استفاده خواهم کرد و با آنان نشست خواهم داشت. از همه صاحب‌نظران و اندیشمندان می‌خواهم که ما را از دیدگاه‌های ارزشمند خود بهره‌مند کنند. در دولت مردمی از همه دیدگاه‌های ارزشمند صاحب نظران، کارشناسان و مردم بهره خواهیم برد و امیدوارم وظیفه سنگینی را که مردم بر دوش ما گذاشته‌اند به بهترین شکل انجام دهیم.

حسن روحانی، رئیس جمهور ایران نیز پس از حضور در دفتر کار هشتمین رئیس جمهور ایران در قوه قضاییه و در جمع خبرنگاران گفت:

از ۱۲ مرداد آقای رئیسی رئیس جمهور همه ماست و همه به طور کامل از او و دولت قانونی او حمایت خواهند کرد. از امروز کاملا آماده هستیم تا هر لحظه و هر ساعت که لازم باشد من، وزرا و معاونان همه در خدمت ایشان هستیم تا دوران انتقالی به خوبی سپری شود و رئیس جمهور منتخب بتواند کابینه خود را تا پایان وقت مقرر آماده کند و از مجلس شوری اسلامی رای اعتماد بگیرد. بسیار خوشحالم که مردم عزیز ما به ندای آنان که به قهر با صندوق‌ها دعوت کرده بودند توجهی نکردند و به ندای وجدان و کشور خود توجه و این انتخابات را خوب برگزار کردند. امیدوارم برادر عزیزم جناب آقای رئیسی بار سنگین مسئولیت اجرایی کشور را که در میان قوا سنگین‌ترین بار مسئولیت است با موفقیت بردوش بکشد. دولت از امروز تا ۴۵ روز دیگر که باید مسئولیت در اختیار دولت جدید قرار گیرد، کاملا در کنار رئیس جمهور منتخب است و برای هرگونه همکاری، همراهی و اقدام لازم در این زمینه آمادگی کامل دارد.

رئیس جمهور ایران افزود:

الحمدلله رئیس جمهور منتخب ما امروز شخصیتی است که در سال‌های اخیر در مناصب مهمی به ویژه در جایگاه ریاست قوه قضائیه حضور داشته است و در همه جلسات مهم کشور چه مربوط به مسائل فرهنگی، امنیتی، اقتصادی و سایر مسائل و جلسات مهم در کنار هم بوده ایم. ایشان کاملا از اوضاع کشور با خبر است و به ویژه از فراز و نشیب‌ها و مسائل این روز‌های کشور از جمله کرونا و تحریم واقف است و امیدوارم کشور به بهترین شکل اداره شود و این بار سنگین مسئولیت روی دوش ایشان قرار گیرد و از خداوند برای ایشان در این مسئولیت طلب توفیق می‌کنم. از همه افراد، نامزد‌ها، صدا و سیما، فضای مجازی، مردم، ستاره‌ها و همه کسانی که به خوبی انتخابات را اجرا کردند از وزارت کشور تا شورای نگهبان و همه آن‌هایی که نسبت به تامین امنیت و نیز سلامت انتخابات کوشیدند، سپاسگزاری می‌کنم.

حسن روحانی، همچنین در پیامی رسمی پیروزی سیدابراهیم رئیسی در انتخابات ریاست جمهوری ایران را تبریک گفته است.

در این پیام آمده است:

بسم الله الرحمن الرحیم

جناب حجت‌الاسلام والمسلمین جناب آقای رئیسی (دامت تائیداته)

انتخاب جنابعالی از سوی ملت بزرگ ایران به عنوان رئیس جمهور در سیزدهمین دوره انتخابات ریاست جمهوری را صمیمانه تبریک و تهنیت می گویم. امید دارم با تلاش جنابعالی و با همدلی بیشتر با تمامی ارکان و قوای کشور در این جایگاه خطیر نیز شاهد اقدامات موثر در جهت پیشرفت و آبادانی کشور و آرامش و رفاه مردم فهیم ایران عزیز باشیم. بی شک بهره‌گیری از همه ظرفیت های مادی و معنوی موجود و ساماندهی بهینه امکانات می تواند به حل مشکلات و تسریع در رسیدن به مطالبات مردمی و تحقق آرمان های بلند نظام مقدس جمهوری اسلامی در عرصه داخلی و خارجی یاری رساند. همچنین دولت دوازدهم اعلام می دارد که در روزهای پیش رو آمادگی اقدامات لازم برای انتقال تجارب و مقدمات و شرایط انتقال بار امانت به دولت سیزدهم را معمول خواهد داشت. از درگاه خداوند متعال سلامتی و موفقیت آن‌جناب و سعادت مردم عزیز ایران بزرگ را مسالت دارم.

نسخه PDF نسخه چاپی ارسال به دوستان