ابهامات آثار اورانیوم غنی‌شده در سه سایت ایران هنور برطرف نشده است | اسپادانا خبر
 
 
شنبه، 8 ارديبهشت 1403 - 15:16

ابهامات آثار اورانیوم غنی‌شده در سه سایت ایران هنور برطرف نشده است

شماره: 17593
Aa Aa

کارگاه جدید ایران در نطنز برای ساخت قطعات سانتریفیوژ در یکی از سالن‌های کارخانه زیرزمینی غنی‌سازی سوخت راه‌اندازی شده است.

«رافائل گروسی» مدیر کل آژانس بین‌الملل انرژی اتمی؛
ابهامات آثار اورانیوم غنی‌شده در سه سایت ایران هنور برطرف نشده است

«رافائل گروسی» مدیر کل آژانس بین‌الملل انرژی اتمی در «کی‌یف»، پایتخت اوکراین گفت:

آژانس هنوز در تلاش در روشن ساختن پاسخ‌های تهران درباره ابهامات باقی‌مانده در زمینه غنی سازی است و تهران نیز سانتریفیوژهای خود را به مکان امن‌تر انتقال می‌دهد.

به گزارش اسپادانا خبر و به نقل از فارس، او در خصوص تاسیسات غنی سازی در ایران گفت:

 آژانس همچنان در تلاش است تا جواب‌های واضح از تهران درخصوص آثار اورانیوم غنی‌سازی شده با منشاء غیرطبیعی از در سه سایت هسته‌ای در کشور دریافت کند.

وی تصدیق کرد که توانایی ایران در غنی‌سازی اورانیوم از زمان فروپاشی توافق با استفاده از سانتریفیوژهای پیشرفته‌تر گسترش یافته است:

«آنها سانتریفیوژ‌ها را به مکانی که احساس می‌کنند امن‌تر است منتقل می‌کنند.»

گروسی درباره احتمال شکست مذاکرات احیای برجام نیز گفت:

«اگر مذاکرات با شکست روبرو شود، موضوعی که نمی‌خواهم آن را تصور کنم اما یک احتمال است، پس باید با همتایان ایرانی‌ام بنشینم و دوباره موضوعات را بررسی کنیم. احیای توافق هسته‌ای به نفع جهان است. من نمی‌توانم سناریوی ژئواستراتژیکی‌ای را تصور کنم که در آن سلاح‌های هسته‌ای بیشتر، اشاعه سلاح‌های هسته‌ای به کسی یا هر چیزی در خاورمیانه کمک کند.»

مدیرکل آژانس بین‌المللی انرژی اتمی همچنین گفت کارگاه جدید ایران در نطنز برای ساخت قطعات سانتریفیوژ در یکی از سالن‌های کارخانه زیرزمینی غنی‌سازی سوخت راه‌اندازی شده است.

برچسب ها: 
نسخه PDF نسخه چاپی ارسال به دوستان