اتحادیه اروپا خواستار بازگشت کامل ایران به برجام شد | اسپادانا خبر
 
 
سه شنبه، 28 فروردين 1403 - 23:37

اتحادیه اروپا خواستار بازگشت کامل ایران به برجام شد

شماره: 10433
Aa Aa

نماینده اروپا گفته اتحادیه اروپا نگران فعالیت های ایران و ذخیره سازی اورانیوم است اما می خواهد تحریم ها برداشته شده و کمک ها از طریق اینستکس ارائه گردد.

در نشست مجازی شورای امنیت سازمان ملل متحد؛
اتحادیه اروپا خواستار بازگشت کامل ایران به برجام شد

نماینده اروپا در نشست مجازی شورای امنیت سازمان ملل متحد برای بررسی گزارش دوره‌ای دبیرکل این سازمان درباره اجرای قطعنامه ۲۲۳۱ مربوط به توافق هسته‌ای ایران گفت:

گسترش تسلیحات هسته ای همچنان تهدید جهانی است و باید به این چالش ها فکر کنیم. در حالی که سالگرد امضای منشور سازمان ملل را سپری کردیم ما شاهد تداوم برجام به عنوان ساختاری کلیدی جهانی برای پاسخ به تهدیدات هسته ای هستیم. برجام ایران را مهار کرد و از دست دادن برجام به معنای از دست دادن پروتکل الحاقی و دسترسی آژانس اتمی است.

به گزارش اسپادانا خبرف نماینده اتحادیه اروپا در ادامه افزود:

برجام تحت چالش قرار گرفته و توافقی است که از طریق قطعنامه ۲۲۳۱ شورای امنیت مورد تائید جهانی قرار گرفت. ما از همه فعالیت های آژانس حمایت می کنیم. اتحادیه اروپا نگران فعالیت های ایران و ذخیره سازی اورانیوم است و خواستار بازگشت کامل ایران به برجام است و ما با جامعه بین المللی در چارچوب برجام همکاری می کنیم.

دیپلمات اروپا در شورای امنیت بیان کرد:

ما تقاضا داریم که برجام به عنوان ابزاری اساسی در چارچوب منع گسترش سلاح هسته ای مورد بررسی قرار گیرد و فعالیت های غنی سازی ایران متوقف شود و همچنین تحریم هایی که مانع عادی شدن روابط ایران با جهان می شود، برداشته شود و کمک های لازم به ایران از طریق اینستکس ارائه گردد.

نسخه PDF نسخه چاپی ارسال به دوستان