احتمال احیای برجام به شکل گذشته آن کم است | اسپادانا خبر
 
 
جمعه، 31 فروردين 1403 - 10:09

احتمال احیای برجام به شکل گذشته آن کم است

شماره: 22191
Aa Aa

او احتمال احیای برجام را در صورت عدم همکاری ایران با آژانس «صفر» دانسته و بر لزوم همکاری «سازنده» بین نهاد تحت نظر او و تهران تاکید کرده است. 

رافائل گروسی، مدیرکل آژانس بین‌المللی انرژی اتمی؛
احتمال احیای برجام به شکل گذشته آن کم است

رافائل گروسی، مدیرکل آژانس بین‌المللی انرژی اتمی گفت که احتمال احیای سریع توافق هسته‌ای قدرت‌های جهانی با ایران به شکل گذشته آن کم است. 

به گزارش اسپادانا خبر، وی در گفتگو با شبکه «سی بی اس» کانادا بر لزوم حفظ تماس‌ها بین طرف‌ها برای بازگشت به میز مذاکره تاکید کرد و سفر ماه مارس خود به ایران و توافق صورت گرفته با مقام‌های ایرانی در راستای افزایش نظارت‌های آژانس را «مفید» دانست. 

مدیرکل آژانس بین‌المللی انرژی اتمی افزود که این نهاد در جریان سفر وی به تهران به همه خواسته‌های خود دست نیافت اما توافق صورت گرفته با مقام‌های ایران «گامی در مسیر درست» بود. 

رافائل گروسی احتمال احیای برجام را در صورت عدم همکاری ایران با آژانس «صفر» دانست و بر لزوم همکاری «سازنده» بین نهاد تحت نظر او و تهران تاکید کرد. 

  •  

آژانس مسئول مذاکرات نیست

محمد اسلامی، رئیس سازمان انرژی اتمی جمهوری اسلامی ایران گفت:

روابط ایران و آژانس طبق بیانیه تهران برقرار و در حال تداوم است.

او در حاشیه هیئت دولت در جمع خبرنگاران در رابطه با مذاکرات برجام اظهار کرد:

آژانس مسئول مذاکرات نیست، مسئولیت به عهده گروه۱+۵  است. روابط ایران و آژانس براساس پادمان و NPT برقرار است و نظارت‌ها ادامه دارد و هیچ خدشه‌ای در آن نبوده و خللی به وجود نیامده است و تداوم دارد. گروسی از همکاری با ایران ابراز رضایت کرده اما نکته مهم این است که آژانس انرژی اتمی طرف مذاکره ما در برجام نیست.

وی در پاسخ به پرسشی درباره کاهش نظارت‌ها در مراکز هسته‌ای گفت:

خیر چنین چیزی نیست. روابط ایران و آژانس طبق بیانیه تهران برقرار و در حال تداوم است

نسخه PDF نسخه چاپی ارسال به دوستان