مواضع ایران در وین با توافق هسته‌ای سال ۲۰۱۵ سازگاری ندارد | اسپادانا خبر
 
 
پنجشنبه، 6 ارديبهشت 1403 - 5:18

مواضع ایران در وین با توافق هسته‌ای سال ۲۰۱۵ سازگاری ندارد

شماره: 16058
Aa Aa

فرانسه، آلمان و بریتانیا رفتار ایران را ناامید کننده خوانده اند؛ مطالبات جدید ربطی به توافق ندارند و برجام خیلی زود به پوسته ای خالی تبدیل خواهد شد.

مقامات دیپلماتیک سه کشور اروپایی درگیر در مذاکرات وین؛
مواضع ایران در وین با توافق هسته‌ای سال ۲۰۱۵ سازگاری ندارد

دیپلمات‌های اروپایی اعلام کردند که مواضع هیئت مذاکره کننده ایران در وین با توافق هسته‌ای سال ۲۰۱۵ سازگاری ندارد.

به گزارش اسپادانا خبر و به نقل از یورونیوز، مقامات دیپلماتیک سه کشور اروپایی درگیر در مذاکرات وین به خبرگزاری فرانسه گفتند که ایران پیشنهادهایی ارائه کرده است که با برجام «ناسازگار» است.

مقامات دیپلماتیک فرانسه، آلمان و بریتانیا ضمن ابراز تاسف از این رویکرد تیم جدید ایران گفتند که در این مرحله هنوز امکان مذاکره جدی فراهم نشده است.

مسئولان دیپلماتیک سه کشور اروپایی افزوده‌اند:

«وقت ارزشمندی را در مذاکرات برای بحث بر سر مواضع جدید ایران از دست می‌دهیم. مواضعی که با برجام سازگار نیست و فراتر از آن چیزی است که در این توافق تعیین شده است.»

سه کشور اروپایی رفتار ایران را ناامید کننده خواندند:

 بدون پیشرفت سریع و با توجه به پیشرفت سریع برنامه هسته ای ایران برجام خیلی زود به پوسته ای خالی تبدیل خواهد شد. هنوز نتوانستیم مذاکرات واقعی را شروع کنیم. بررسی مطالبات جدید ایران که ربطی به برجام ندارند و خارج از قالب آن است، اتلاف وقت است. این موضوع تأسف برانگیز است زیرا چارچوب توافق جامع و عادلانه که همه تحریم ها مرتبط با برجام را رفع کند و حل همزمان تمام مسائل ما در عرصه عدم گسترش مثل تابستان گذشته کاملا مشخص است.

  •  

علی باقری کنی، مذاکره کننده ارشد ایران در مذاکرات احیای توافق هسته ای در وین در توییتر نوشت:

بعضی بازیگران به جای دیپلماسی به عادت مقصرنمایی خود پافشاری می کنند. ما سریعا پیشنهاد هایمان را ارائه کردیم و به نحوی سازنده و منعطف تلاش کردیم تا اختلاف کم شود. دیپلماسی خیابانی دو طرفه است. اگر اراده برای جبران خطای مقصر باشد راه برای توافق خوب و سریع هموار می شود. 

نسخه PDF نسخه چاپی ارسال به دوستان