ارس امیری پس از تحمل سه سال حبس تبرئه شد | اسپادانا خبر
 
 
جمعه، 10 فروردين 1403 - 18:43

ارس امیری پس از تحمل سه سال حبس تبرئه شد

شماره: 14466
Aa Aa

احکام صادره علیه وی مبنی بر اداره و تشکیل گروه غیر قانونی از طریق کار در بریتیش کانسیل از سوی ریاست قوه قضاییه خلاف شرع بین تشخیص داده شد.

با صدور حکم برائت در دیوان عالی کشور؛
ارس امیری پس از تحمل سه سال حبس تبرئه شد

حجت کرمانی، حقوقدان و وکیل ارس امیری، دانشجوی کارشناسی ارشد رشته فلسفه هنر در دانشگاه کینگستون بریتانیا از صدور حکم برائت برای موکلش در دیوان عالی کشور خبر داد.

به گزارش اسپادانا خبر و به نقل از امتداد، این وکیل دادگستری با اعلام این خبر گفت:

با درخواست اعاده دادرسی موضوع ماده ۴۷۷ قانون آیین دادرسی کیفری و طی تشریفات قانونی احکام صادره علیه خانم ارس امیری از سوی ریاست محترم قوه قضاییه خلاف شرع بین تشخیص داده شد و مطابق قانون با تجویز اعاده دادرسی پرونده جهت رسیدگی به دیوان عالی کشور ارجاع گردید.

دیوان عالی کشور پس از رسیدگی به پرونده، نهایتاً حکم برائت خانم ارس امیری لاریجانی از اتهام «اداره و تشکیل گروه غیر قانونی» از طریق «کار در بریتیش کانسیل» را صادر نمود.

ارس امیری در اسفند سال ٩۶ بازداشت و پس از محاکمه به اتهام «اداره و تشکیل گروه غیر قانونی» از طریق «کار در بریتیش کانسیل» از سوی شعبه ۱۵ دادگاه انقلاب تهران به ۱۰ سال حبس محکوم گردید که این حکم محکومیت عیناً از سوی شعبه ۳۶ دادگاه تجدید نظر استان تهران نیز تایید شده بود.

ارس امیری که از شهریور سال ۹۷ تا کنون در زندان بوده و اخیراً پس از سه سال زندان با قبول اعاده دادرسی وی با قرار وثیقه آزاد شد.

نسخه PDF نسخه چاپی ارسال به دوستان