اروپا افشای متن نهایی توافق احتمالی با ایران را تکذیب کرد | اسپادانا خبر
 
 
شنبه، 8 ارديبهشت 1403 - 23:54

اروپا افشای متن نهایی توافق احتمالی با ایران را تکذیب کرد

شماره: 19198
Aa Aa

منابع دیپلماتیک تروئیکای اروپا می گویند مهمترین اقدام پاسخ اروپا به واکنش ایران است؛ غیرممکن است اروپا در کوتاه‌مدت واکنش ایران را ارزیابی کند.

یک مقام بلندپایه اروپایی اعلام کرد؛
اروپا افشای متن نهایی توافق احتمالی با ایران را تکذیب کرد

یک مقام بلندپایه اروپایی که خواست نامش فاش نشود به شبکه خبری «العربیه» گفت که فرانسه به عنوان طرف حاضر در مذاکرات هسته‌ای هرگونه فاش‌شدن متن نهایی توافق پیشنهادی اروپا برای احیای برجام را تکذیب می‌کند.

به گزارش اسپادانا خبر و به نقل از ایلنا، منابع دیپلماتیک تروئیکای اروپا شامل سه کشور بریتانیا، آلمان و فرانسه هم شامگاه جمعه اعلام کردند که متن نهایی توافق احتمالی با ایران هرگز افشا نشده است.

این مقام‌ها اظهار داشتند در حال حاضر مهمترین اقدام پاسخ اروپا به واکنش ایران است و افزودند که غیرممکن است اروپا در کوتاه‌مدت واکنش ایران را ارزیابی کند.

کشور‌های اروپایی با رد برخی خبر‌ها درباره افشای جزئیات توافق احتمالی احیای برجام تأکید کردند که مقام‌های اروپایی و آمریکایی در حال بررسی واکنش ایران هستند.

  •  

یک مقام ارشد آمریکایی نیز در گفت‌وگو با شبکه خبری‌سی‌ان‌ان با بیان اینکه “اکنون نسبت به گذشته به حصول توافق در وین نزدیک‌تر هستیم” گفت:

پیشرفت از این نقطه به بعد ممکن است کند باشد. اکنون در مقایسه با دو هفته پیش به حصول توافق در وین نزدیک‌تر شده‌ایم اما هنوز نتیجه نامشخص است زیرا برخی شکاف‌ها به قوت خود باقی مانده است. رئیس جمهور بایدن تنها توافقی را تائید خواهد کرد که منافع ملی ما را تامین کند. حصول توافق در وین نسبت به دو هفته قبل نزدیک‌تر شده است اما نتیجه نامشخص است چرا که برخی اختلافات هنوز به قوت خود باقی است. پیشرفت از این نقطه به بعد ممکن است کند باشد اما به نظر می‌رسد که در حال حاضر شتاب بیشتری نسبت به سال گذشته وجود دارد.

نسخه PDF نسخه چاپی ارسال به دوستان