اسرائیل آتش بس 4 روزه را پذیرفت | اسپادانا خبر
 
 
دوشنبه، 10 ارديبهشت 1403 - 21:40

اسرائیل آتش بس 4 روزه را پذیرفت

شماره: 24046
Aa Aa

حماس می گوید ۵۰ اسیر زن و کودک اسرائیلی زیر ۱۹ ساله در مقابل ۱۵۰ زن و کودک زیر ۱۹ ساله فلسطینی بر اساس سوابق اسارت آزاد و صدها کامیون ویژه حامل کمک‌های بشر دوستانه وارد همه مناطق غزه بدون استثنا خواهند شد.

دستان حماس روی ماشه باقی خواهد ماند؛
اسرائیل آتش بس 4 روزه را پذیرفت

کلیه وزرای کابینه رژیم صهیونیستی به استثنای سه وزیر از حزب عوتسما یهودیت به طرح مبادله اسرا و برقراری آتش‌بس موقت رای مثبت دادند.

به گزارش اسپادانا خبر، بر اساس این گزارش، نخست وزیر و وزیر جنگ رژیم صهیونیستی حمایت نهادهای امنیتی از این توافق را تائید کردند.

پیش‌تر بنیامین نتانیاهو گفته بود که کابینه با تصمیم سختی مواجه است و این تصمیم درستی است.

تارنمای آمریکایی آکسیوس و برخی رسانه‌های صهیونیستی درباره جزئیات توافق آزادی اسرا میان فلسطین و اسرائیل گزارش داده بودند که در مرحله اول این توافق دو مرحله‌ای حماس ۵۰ زن و کودک اسرائیلی را که در غزه نگهداری می‌شوند آزاد می‌کند در حالی که انتظار می‌رود اسرائیل حدود ۱۵۰ اسیر فلسطینی را که اکثراً زنان و خردسالان هستند آزاد کند.

اسماعیل هنیه رهبر حماس در بیانیه‌ای پیشتر گفته بود که «توافق آتش‌بس موقت» با اسرائیل نزدیک است.

حماس: دیدگاه مقاومت و ملاحظات آن تدوین شد

 جنبش مقاومت اسلامی فلسطین (حماس) با تائید توافق اجرای آتش‌بس با رژیم صهیونیستی مفاد این توافق را منتشر کرد.

 در بیانیه حماس آمده است:

پس از مذاکرات سخت و پیچیده و طولانی اعلام می‌کنیم که به یاری خداوند متعال و تلاش‌های زیاد طرف قطری و مصری به توافق آتش‌بس انسان دوستانه (آتش‌بس موقت) به مدت ۴ روز دست پیدا کردیم. بر اساس آن، درگیری‌ها از سوی دو طرف، فعالیت‌های نظامی ارتش رژیم صهیونیستی در همه مناطق غزه و نیز جابه جایی خودروهای زرهی این رژیم در غزه متوقف خواهد شد. صدها کامیون ویژه حامل کمک‌های بشر دوستانه، درمانی و سوخت وارد همه مناطق غزه بدون استثنا خواهد شد. ۵۰ اسیر زن و کودک اسرائیلی زیر ۱۹ ساله در مقابل ۱۵۰ زن و کودک زیر ۱۹ ساله فلسطینی بر اساس سوابق اسارت آزاد خواهند شد. حملات و پرواز جنگنده‌ها و هواپیماهای رژیم صهیونیستی طی چهار روز آتش‌بس در جنوب غزه و در شمال غزه نیز به مدت ۶ ساعت از ساعت ۱۰ صبح تا ۴ بعدظهر متوقف خواهد شد.

حماس تأکید کرده است که طی دوره آتش‌بس رژیم اشغالگر متعهد شده است که به هیچ فردی در همه مناطق نوار غزه تعرض و حمله نکند و مردم آزادی عبور از شمال غزه به سمت جنوب در امتداد خیابان صلاح الدین را خواهند داشت. مفاد این توافقنامه بر اساس دیدگاه مقاومت و ملاحظات آن تدوین شد که هدف آن خدمت به مردم و تقویت پایداری آنان در برابر تجاوزات بود و مقاومت همواره به فداکاری‌ها، رنج‌ها و دغدغه‌های آنان توجه داشته است و این مذاکرات را با وجود تلاش‌های اشغالگران برای طولانی کردن و به تعویق انداختن آن از موضع قدرت میدانی انجام داد.

در پایان بیانیه حماس آمده است:

در حالی که ما رسیدن به یک توافق آتش‌بس را اعلام می‌کنیم تأکید می‌کنیم که دستان ما روی ماشه باقی خواهد ماند و گردان‌های پیروز ما آماده دفاع از ملت ما و شکست اشغالگران هستند.

صلیب سرخ با اسرایی که آزاد نخواهد شد ملاقات خواهد کرد

«بنیامین نتانیاهو»، نخست وزیر رژیم صهیونیستی نیز در سخنانی درباره آتش‌بس در جنگ غزه اعلام کرد که صلیب سرخ با اسرایی که آزاد نخواهد شد ملاقات خواهد کرد.

نتانیاهو با تایید آزادی اسرا گفت که اسرا در چندین مرحله آزاد خواهند شد.
 
نتانیاهو همچنین افزود که دولت اسرائیل امشب با تصمیم سختی مواجه بود اما این تصمیمی درست بود، با این حال جنگ ادامه دارد و تا تحقق تمامی اهدافمان به آن ادامه می‌دهیم، در عین حال بازگرداندن گروگان‌ها ماموریتی مقدس است و من به آن پایبندم. مقامات امنیتی از تصمیم آزادی گروگان‌ها به طور کامل حمایت می‌کنند، این تصمیم به ارتش این امکان را می‌دهد که به جنگ ادامه دهد چون جنگ چند مرحله است و بازگرداندن اسرا در چند مرحله انجام می‌گیرد و تا رسیدن به پیروزی کامل آرام نمی‌گیریم.
نتانیاهو گفت:
از بایدن خواستم برای بهبود شرایط این توافق مداخله کند و همین کار هم انجام شد.
نسخه PDF نسخه چاپی ارسال به دوستان