اعتراضات آبان می توانست به سمت انقلاب مخملی حرکت کند | اسپادانا خبر
 
 
سه شنبه، 29 اسفند 1402 - 13:17

اعتراضات آبان می توانست به سمت انقلاب مخملی حرکت کند

شماره: 11604
Aa Aa

باهنر گفته اعتراضات جرقه به بشکه باروت بود و اگر می‌خواست شعله ور شود یک میلیون آدم در تهران به خیابان‌ها می‌آمد و قابل جمع کردن نبود.

دبیرکل جامعه اسلامی مهندسین؛
اعتراضات آبان می توانست به سمت انقلاب مخملی حرکت کند

محمدرضا باهنر، سیاستمدار اصولگرا و دبیرکل جامعه اسلامی مهندسین گفت:

مطالبات کشور متنوع و گسترده است؛‌ کسانی که احساس می کنند حقشان ادا نشده و یا مطالباتشان پاسخی دریافت نکرده است یا از طرف حاکمیت ظلمی به آنها روا شده است طبیعی است که به دنبال گوشه و جایی می گردند که مطالباتشان را مطرح کنند؛ اینها تبدیل به یک سری کینه‌ و عقده‌ها و در نهایت تبدیل به یک بشکه باروت می‌شوند و نیاز به یک چاشنی پیدا می‌کنند تا یک جرقه زده و بشکه باروت را منفجر کند. در قبل و بعد از آبان‌ماه برخی از گرانی‌ها، ناکارآمدی‌ها و مطالبات ناشنیده مردم روی هم جمع شد و متاسفانه دولت نیز برای اتفاقی [افزایش قیمت بنزین] که می‌بایست انجام ‌می‌شد رفتارهای مناسب و خردمندانه نداشت چرا که هر تصمیمی که حاکمیت بگیرد یکسری کارهای پیشینی، پسینی و همچنین حین اقدام نیاز دارد. اینکه بدون انجام مقدمات و بدون اعلام اقدامات پسینی مثل کمک‌های معیشتی و غیره و توضیح راجع به شیوه سهمیه بندی، انجام گرفت، جرقه زده شد به بشکه باروت.

به گزارش اسپادانا خبر، او در گفتگو با ایلنا گفت:

سه پارامتر ناکارآمدی، ‌سوء استفاده(رانت خواری و دزدی) و عدم پاسخگویی به مطالبات مردم در کشور وجود دارد مع الاسف به دلیل رقابت‌های غیرضروری سیاسی ما متاسفانه این سه پارامتر را ۱۰ برابر واقعیتش در اذهان القا می‌کنیم. چند مثال ساده می‌زنم از ابتدای انقلاب تاکنون حدود ۲۵۰ تا ۳۰۰ نفر وزیر شده‌اند از این ۳۰۰ وزیر دو نفر ممکن است که فرار کرده و دو نفر از آنها نیز برای دزدی محاکمه شده باشند؛ هر کجای دنیا بروید از این خبرها وجود دارد اما چنان در اذهان القا کرده‌ایم که هرکس یک دوره یکساله هم وزیر بوده دستش چسبناک بوده، دزدیده، خورده و برده است. یا نمایندگان مجلس به جز آنهایی که چند دوره بوده‌اند، حدود ۲هزار نماینده از ابتدای انقلاب داشته‌ایم از این تعداد نماینده ممکن است تعداد ۵۰ یا ۶۰ نفر آنها رانت‌خواری، ‌سوء استفاده و دزدی کردند و حتی برخی از آنها محاکمه و زندان هستند اما باید به نسبت مخرج نگاه کنیم یعنی از تعداد ۲ هزار نماینده ۵۰ نفر آنها سوءاستفاده کرده‌اند؛ تاکید می‌کنم که حتی یک نفر هم در نظام جمهوری اسلامی مایه ننگ است اما اینکه ما در افکار عمومی هر نماینده ، وزیر و استاندار و رئیس جمهور سابق در افکار عمومی دزد به حساب آوریم، خیلی بد است.

باهنر گفت:

فساد، ناکارامدی و عدم رسیدگی به مطالبات مردم وجود دارد اما آن چیزی که نه توسط مردم و فضای مجازی ضد انقلاب بلکه توسط خود تریبون‌‌های داخلی القا می‌شود ده برابر واقعیت است. علاوه بر اینها ممکن است برخی در آبان‌ماه به دلایل دیگر یعنی یا قاچاق یا ورشکستگی یا هر چیز دیگر در زندان بوده و نارضایتی داشته باشند.

باهنر اظهار کرد:

امنیت جزء بزرگترین نعمات الهی  است که توسط حکومت‌ها برای مردم باید ایجاد می‌شود و این ‌ نکته خوبی بود که در آبان ماه مردم علیرغم همه مطالباتی که دارند متوجه آن شدند.علی‌رغم این که اطراف کشور پر از آتش و خون است  کشور ما الحمدالله امنیت خوبی دارد. البته این به معنای این نیست که در خبرها می‌شنویم پدری هم فرزندش را کشته‌ است اینها استثنا هستند و همه جا اتفاق می‌افتد. مردم امنیت عمومی را به خوبی حس می‌کنند بنابراین مسائلی مثل آبان‌ماه شعله ور نشد. عده‌ای شلوغ کردند، عده‌ای دیگر نیز به تماشا ایستادند اما اگر این موضوع می‌خواست شعله ور شود می‌‌بایست یک میلیون آدم در تهران به خیابان‌ها می‌آمد اما مردم می‌بینند و می فهمند که برخی دارند امنیت کشور را به هم می‌ریزند، ممکن است تماشا کنند اما به آنها نمی‌پیوندد این بود که توانستند آبان ماه را جمع و جور کنند و گرنه به سمت انقلاب یا انقلاب مخملی حرکت می‌کرد و اصلاً قابل جمع کردن نبود.

نسخه PDF نسخه چاپی ارسال به دوستان