اعتراضات در سراوان دو کشته و ۶ زخمی برجای گذاشته است | اسپادانا خبر
 
 
شنبه، 1 ارديبهشت 1403 - 0:51

اعتراضات در سراوان دو کشته و ۶ زخمی برجای گذاشته است

شماره: 12763
Aa Aa

تجمع سوخت بران منجر به تیراندازی از سوی ماموران پاکستانی شده و تیراندازی ها از آن سوی مرز ایران و ماموران پاکستانی انجام شده است.

معاون امنیتی، انتظامی استاندار سیستان و بلوچستان؛
اعتراضات در سراوان دو کشته و ۶ زخمی برجای گذاشته است

معاون امنیتی- انتظامی استاندار سیستان و بلوچستان در تشریح اتفاقات سراوان گفت:

با هدف توجه به معیشت مرزنشینان گذر مرزی در منطقه شمسر سراوان ایجاد شده است و سوخت برانی که مبادرت به انتقال غیرقانونی سوخت می‌کنند در آنسوی مرز تجمع کرده اند.

به گزارش اسپادانا خبر و به نقل از ایسنا، او اظهار کرد:

آنان قصد داشتند از محل گذر رسمی وارد شوند و بیش از دو ساعت مذاکره انجام شده تا در چهارچوب قواعد از این گذر عبور کنند. ظاهرا تجمع آنها منجر به تیراندازی از سوی ماموران پاکستانی می‌شود و هجوم شدت پیدا می‌کند که جمعیت با شکست درب‌های گذر مرزی وارد می‌شوند و در بین آنان چهار مجروح و یک کشته به چشم می‌خورد که در اثر تیراندازی آن سوی مرز بوده است. در بین جمعیت افرادی از فرصت استفاده کرده و به سمت پاسگاه شمسر ایران حمله می‌کنند و یک دستگاه موتور سیکلت از ماموران مرزبانی را آتش می‌زنند و به سمت خودروهای نظامی نیز سنگ پرتاب کرده و اقدام به ورود به پاسگاه می‌کنند.

او ادامه داد:

در راستای تامین معیشت مردم به سوخت بران اجازه دادیم که بدون مخدوش کردن پلاک با سرعت قانونی در چهارچوب مناسب کار را انجام دهند اما اگر قرار بر قانون گریزی باشد قطعا همان حداقل‌های ایجاد شده هم ممنوع خواهد شد. در حال حاضر دو نفر کشته و ۶ نفر زخمی داریم. دشمن برای نا امنی مرزها برنامه دارد که باید مرزنشینان کمک کنند و آب به آسیاب دشمن نریزند

نسخه PDF نسخه چاپی ارسال به دوستان