امروز منطقه همانند بشکه باروت است | اسپادانا خبر
 
 
پنجشنبه، 13 ارديبهشت 1403 - 4:33

امروز منطقه همانند بشکه باروت است

شماره: 23782
Aa Aa

وزیر خارجه جمهوری اسلامی ایران می گوید هرگونه محاسبه غلط در ادامه نسل‌کشی و کوچاندن اجباری می تواند پیامدهای سنگین و تلخ هم در منطقه و هم علیه منافع جنگ افروزان داشته باشد.

حسین امیرعبداللهیان در نشست خبری با همتای آفریقایی؛
امروز منطقه همانند بشکه باروت است

حسین امیرعبداللهیان، وزیر امور خارجه جمهوری اسلامی ایران در نشست خبری با همتای آفریقایی خود گفت:

یکی از موضوعات مشترک دیدار امروز ما پیگیری اسناد امضا شده و همچنین توافقات سفر اخیر آقای رئیسی به آفریقای جنوبی مورد توجه ما بود.

به گزارش اسپادانا خبر و ب نقل از تسنیم، وی اظهار داشت:

از مواضع قوی دولت و مردم آفریقا در حمایت از فلسطین و در مقابله آپارتاید تشکر می کنیم. سفر هیئتی از آفریقا به تهران در هفته آینده انجام می‌شود. همچنین سفر رئیس‌‌جمهور به آفریقا انجام خواهد شد.

او گفت:

امروز منطقه همانند بشکه باروت است. هرگونه محاسبه غلط در ادامه نسل کشی و کوچاندن اجباری می تواند پیامدهای سنگین و تلخ هم در منطقه و هم علیه منافع جنگ افروزان داشته باشد.

  •  

سید ابراهیم رئیسی نیز در دیدار «نالدی پاندوز» وزیر روابط خارجی و همکاری‌های بین‌المللی آفریقای جنوبی با تقدیر از تلاش‌ها و پیگیری‌های آفریقای جنوبی در زمینه عضویت جمهوری اسلامی ایران در گروه بریکس، احساس مسئولیت دولت و ملت آفریقای جنوبی در حمایت از مردم فلسطین و ابراز تنفر و انزجار از مظالم رژیم صهیونیستی را نیز ارزشمند و شایسته قدردانی دانست.

رئیس‌جمهور اسلامی ایران با اشاره به جنایات صهیونیست‌ها علیه مردم به‌ویژه زنان و کودکان فلسطینی، موضع آفریقای جنوبی در ممانعت از عضویت ناظر رژیم صهیونیستی در اتحادیه آفریقا را نیز مسئولانه توصیف کرد.

رئیسی با زیر سؤال بردن جایگاه و کارکرد شورای امنیت سازمان ملل در برقراری و حفظ امنیت و صلح در جهان تصریح کرد:

وقتی آمریکا هم با ارسال تجهیزات و تسلیحات به رژیم صهیونیستی در جنایات او علیه مردم بی‌دفاع غزه شریک می‌شود و هم از صدور قطعنامه محکومیت این جنایات در شورای امنیت سازمان ملل جلوگیری می‌کند دیگر امیدی به نقش‌آفرینی این شورا در حفظ صلح جهانی نیست.

 

نسخه PDF نسخه چاپی ارسال به دوستان