امیدواری اصلاح طلبان به حضور خاتمی در راهپیمایی 22 بهمن | اسپادانا خبر
 
 
پنجشنبه، 9 فروردين 1403 - 18:27

امیدواری اصلاح طلبان به حضور خاتمی در راهپیمایی 22 بهمن

شماره: 6713
Aa Aa

 فاطمه راکعی گفته: خاتمی، چه به هنگام حضور در دولت و چه به هنگام ریاست جمهوری، همیشه با نهایت مدارا و احترام، موقعیت و شان رهبری را رعایت کرده است.

با استقبال از سخنان رهبر انقلاب؛
امیدواری اصلاح طلبان به حضور خاتمی در راهپیمایی 22 بهمن

رییس شورای هماهنگی جبهه‌ی اصلاحات با استقبال از سخنان رهبری درباره‌ی حفظ احترام‌ها در راهپیمایی ۲۲ بهمن، ضمن اعلام علاقه‌ی همیشگی سیدمحمد خاتمی برای شرکت در این راهپیمایی از مسوولان ذیربط خواست تا زمینه‌ی این حضور را فراهم کنند.

به گزارش اسپادانا خبر و به نقل از انصاف نیوز، فاطمه راکعی در باره‌ی سخنان اخیر رهبری گفت: به نوبه‌ی خودم از این نگاه مقام معظم رهبری تشکر می‌کنم و انتظاری هم که از شخص ایشان می‌رود این است که همانطور که خودشان بارها بر وحدت ملی تاکید کردند زمینه‌های آن را هم باید خود ایشان فراهم کنند. به هر حال طیف اصلاح طلبان و آقای خاتمی ریشه در انقلاب ۵۷ دارند و همه بر اساس اسلام، قرآن و انقلاب حرکت می‌کنیم، ولی متاسفانه رادیکال‌های طیف اقلیت همیشه با کسانی که نگاهشان کمی متفاوت است به هر عنوانی و هر شکلی برخوردهایی می‌کنند که در برخوردهایشان گاهی اصلا تقوا و اخلاق رعایت نمی‌شود.

وی افزود: وقتی مقام رهبری اینطور می‌فرمایند، باید این حضور تضمین شود. ما مخصوصا آقای خاتمی همیشه با نهایت مدارا و احترام به شان و جایگاه رهبری، چه موقعی که در دولت بود و رییس جمهور بود، این موقعیت و شان را رعایت کرده است؛ برای اینکه یک منش فرهنگی دارد و در چارچوب عمل می‌کند. در میان اصلاح طلبان و غیراصلاح‌طلبان این طیف هم زمانی موضوع «عبور از خاتمی» مطرح شد، چون انتظار داشتند که در مقابل کسانی که در برخوردها اخلاق و قواعد بازی را رعایت نمی‌کنند ما هم مشابه آنها رفتار کنیم. اما آقای خاتمی معتقدند که اصلاحات روش و منش و قواعدی دارد و ما نمی‌توانیم بگوییم که اصلاح طلبیم اما انقلابی عمل کنیم.

راکعی ادامه داد: بنابراین اگر می‌خواهیم این اتفاق بیافتد، انتظار داریم که لوازم حضور آقای خاتمی و همفکران ایشان فراهم شود. آقای خاتمی هم همیشه تاکید دارند که در راهپیمایی باید شرکت کنیم. بر مبنای نگاه و خوانش حضرت امام از اسلام و با تاکیدی که ایشان بر فقه نوین و اجتهاد پویا و احترام به همه‌ی انسان‌ها داشتند، علی رغم همه‌ی مسایلی که افراطیون برای ما اصلاح طلبان ایجاد می‌کنند، اما همیشه در صحنه هستیم و در انتخابات شرکت کرده‌ایم، ما انقلابی‌های دیروز و اصلاح طلبان امروز هستیم.

وی تاکید کرد: باید حواس مسوولان ذیربط باشد که بر مبنای نظر مقام معظم رهبری، زمینه‌های لازم را برای حضور گسترده‌ی همه‌ی ما فراهم کنند. مطمئنا همه‌ی احزاب ریشه‌دار اصلاح طلبان شرکت خواهند کرد. ما هم به عنوان جمعیت زنان اصلاح طلب شرکت خواهیم کرد. این زمینه را باید مسوولان ایجاد کنند که در طول راهپیمایی، کسانی مزاحمت ایجاد نکنند.

راکعی در پاسخ به این پرسش که چطور است که این راهپیمایی علی رغم حضور اصلاح طلبان، اما در نهایت به نام اصولگرایان تمام می‎شود؟ گفت: در صورتی که اکثریت کسانی که راهپیمایی می‌کنند را اصلاح طلبان تشکیل می‌دهند. اکثریت ملت ایران را اصولگرایان اصلاح‌طلب می‌دانم، اکثریت احزاب را هم اصولگرای اصلاح طلب می‌دانم که نگاه و عمل سیاسی‌شان با اصولگرایانی که سنتی فکر می‌کنند و امروزی نیستند، متفاوت است. حضرت امام خیلی بر فقه پویا تاکید می‌کردند. ما نگاهمان نگاه حضرت امام است و هیچ عدولی از نگاه امام و اصول قرآن و راه شهدا نکرده و نمی‌کنیم.

وی افزود: آقای خاتمی این روزها بسیار ناراحت هستند از تهاجمی که به جمهوری اسلامی می‌شود، چه از بیرون و چه بعضا از داخل. دائم تاکید می‌کنند که راه ما با راه براندازان کاملا جداست. همه‌ی ما برای حفظ انسجام و وحدت ملی تلاش می‌کنیم؛ البته ما به شیوه‌ی خودمان ضمن پایندی کامل به اصول اسلام و قرآن و قانون اساسی، شیوه‌هایمان متفاوت است با بعضی اصولگرایان که افراط می‌کنند و یا شیوه‌های نو ندارند.

رییس شورای هماهنگی جبهه‌ی اصلاحات گفت: متاسفانه افراطیون به روش‌های مشفقانه و مصلحانه تن نمی‌دهند و نتایج آن متاسفانه گریبان‌گیر کشور شده و موضع‌گیری‌های آنها به پای اسلام و جمهوری اسلامی نوشته می‌شود. امیدوارم حالا که چهل سالگی، یعنی سن بلوغ انقلاب است، کسانی که واقعا دلسوز نظام جمهوری اسلامی هستند، بنشینند و دیدگاه‌هایشان را نزدیک کنند؛ البته بدون تخطئه‌ی هم و بدون استفاده از روش‌های غیراخلاقی. کسانی که اصول اخلاقی را رعایت نمی‌کنند، از هر دو طرف، هیچ فرقی نمی‌کند، حتی عده‌ای اعتدال را نمی‌فهمند و به نصایح بزرگان توجه نمی‌کنند و دیگران را با روش‌های غیراخلاقی می‌خواهند از صحنه خارج کنند؛ اینها باید طرد بشوند تا جرات نکنند که چنین روش‌هایی را علیه دیگران اعمال کنند.

نسخه PDF نسخه چاپی ارسال به دوستان