ایران باید در همکاری با آژانس بازنگری کند | اسپادانا خبر
 
 
پنجشنبه، 9 فروردين 1403 - 12:36

ایران باید در همکاری با آژانس بازنگری کند

شماره: 18014
Aa Aa

هم‌زمان با گمانه‌زنی‌ها درخصوص به بن‌بست رسیدن مذاکرات هسته‌ای گزارش سیاسی و خصمانه آژانس مبتنی بر داده‌های جعلی رژیم صهیونیستی است.

روزنامه کیهان در یادداشتی عنوان کرد؛
ایران باید در همکاری با آژانس بازنگری کند

هم‌زمان با گمانه‌زنی‌ها درخصوص به بن‌بست رسیدن مذاکرات هسته‌ای بین ایران و ۱+۴ و همچنین افزایش فشار غرب علیه جمهوری اسلامی ایران، آژانس بین‌المللی انرژی اتمی که یک نهاد فنی، حقوقی و کارشناسی است طبق رویه سیاسی مسبوق به سابق با انتشار دو گزارش غیرسازنده و خصمانه درباره فعالیت‌های هسته‌ای ایران ادعا‌های جعلی و ساختگی رژیم صهیونیستی علیه جمهوری اسلامی ایران را مطرح کرد.

به گزارش اسپادانا خبر، روزنامه کیهان در یادداشتی نوشته است:

گزارش گروسی، مدیرکل آژانس بین‌المللی انرژی اتمی که حاکی از خروج این نهاد از مسیر فنی است دستمایه فضاسازی رسانه‌های غربی به‌طور ویژه خبرگزاری انگلیسی«رویترز» قرار گرفت و همچنین اظهارات مداخله‌جویانه برخی کشور‌های غربی را به دنبال داشت.

به‌زعم برخی کارشناسان و تحلیلگران سیاسی گزارش سیاسی و خصمانه آژانس که مبتنی بر داده‌های جعلی رژیم صهیونیستی است آن‌هم در فضایی که مذاکرات هسته‌ای بین ایران و ۱+۴ به بن‌بست منتهی شده صرفاً به‌عنوان یکی از ابزار‌های فشار علیه جمهوری اسلامی ایران و در راستای امتیاز گیری برجامی و شگرد‌های روانی و تبلیغی منتشر شده است. بر همین اساس به نظر می‌رسد دستگاه دیپلماسی جمهوری اسلامی ایران باید ضمن هشیاری نسبت به تله‌گذاری غربی‌ها بر برجسته‌سازی روند همکاری صادقانه ایران با آژانس متمرکز شود و ضمن اعتبارزدایی از گزارش‌های جعلی مبتنی بر داده‌های غلط صهیونیست‌ها در همکاری با آژانس که قرار است گزارش‌هایش دستمایه تصمیمات شورای حکام قرار گیرد بازنگری کند.

نسخه PDF نسخه چاپی ارسال به دوستان