تهران باید هزینه تمام رفتار‌های خود در منطقه را پرداخت کند | اسپادانا خبر
 
 
جمعه، 10 فروردين 1403 - 14:44

تهران باید هزینه تمام رفتار‌های خود در منطقه را پرداخت کند

شماره: 14341
Aa Aa

انتخاب ابراهیم رئیسی یک دوراهی برای تهران است| اگر در این مدت ایران را بیشتر تحت فشار قرار می‌دادیم شاهد حمله به نفتکش اسرائیل نبودیم.

دومینیک راب، وزیرخارجه انگلیس؛
تهران باید هزینه تمام رفتار‌های خود در منطقه را پرداخت کند

دومینیک راب، وزیرخارجه انگلیس گفت:

راه تعامل و دیپلماسی با ایران باز است ولی انگلیس باید در روابط خود با ایران با دقت بیشتری عمل کرده و تهران هم باید هزینه تمامی رفتار‌های خود در منطقه را پرداخت کند. ما تهران را مقصر اصلی حمله پهپادی به نفتکش "مرسر استریت" در دریای عمان و کشته شدن دو تبعه انگلیسی و رومانیایی آن می‌دانیم. 

به گزارش اسپادانا خبر و به نقل از باشگاه خبرنگاران جوان، او گفت:

ما می‌دانیم که انتخاب رییس جمهور جدید برای ایران فرصت‌های جدیدی ایجاد می‌کند و می‌تواند یک انتخاب برای دیپلماسی محسوب شود ولی این تغییر یک دوراهی برای تهران است. اگر ایران دست از رفتار‌های بی ثبات کننده خود در منطقه برندارد، اگر به تعهدات برجامی خود در زمینه انرژی هسته‌ای بازنگردد و به رفتار‌های خود مانند گذشته ادامه دهد باید هزینه آن را پرداخت کند. راه برای دیپلماسی همیشه باز است ولی اگر در این مدت ایران را بیشتر تحت فشار قرار می‌دادیم دیگر شاهد حوادثی مانند حمله به نفتکش اسرائیلی در دریای عمان نبودیم.

 سفارت جمهوری اسلامی ایران در لندن در واکنش به اظهارات وزیر امور خارجه انگلیس مبنی بر اینکه باب دیپلماسی درقبال ایران نیمه‌باز است تصریح کرد که این باب بر اساس احترام متقابل تعریف می‌شود.

در پیام توئیتری سفارت جمهوری اسلامی ایران آمده است:

ایران احترام را با حرف و در عمل پاسخ می‌دهد اما شان ایرانیان به هر قیمتی حفظ می‌شود.  جمهوری اسلامی مشتری و نوکر هیچ بازیگری در جهان نیست و باب دیپلماسی بر اساس احترام متقابل و در شرایط برابر باز است.

نسخه PDF نسخه چاپی ارسال به دوستان